1. Ayres A. J. (2015), Dziecko a integracja sensoryczna, Wydawnictwo
Harmonia Universalis, Gdańsk
2. Błeszyński J. J. (red.) (2005), Terapie wspomagające rozwój osób z
autyzmem, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków
3. Bogdanowicz M. (1999), Metoda Dobrego Startu, WSiP, Warszawa.
4. Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M. (1997), Metoda Weroniki
Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, WSiP, Warszawa.
5. Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch Rozwijający dla wszystkich.
Efektywność metody Weroniki Sherborne, Wydawnictwo Harmonia,
Gdańsk
6. Cieszyńska J. (2011), Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń
autystycznych. Metoda Krakowska, Omega Stage System, Kraków.
7. Cytowska B., Winczura B. (red.) (2016), Wczesna interwencja i
wspomaganie rozwoju małego dziecka, Oficyna Wydawnicza Impuls,
Kraków
8. Frostig M., Horne D. (1989): Wzory i obrazki. Podręcznik. Poziom
podstawowy. Program rozwijający percepcję wzrokową, Pracownia
testów psychologicznych, Warszawa.
9. Gładyszewska-Cylulko J. (2011), Arteterapia w pracy pedagoga.
Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Oficyna
Wydawnicza Impuls, Kraków
10. Goddard Blythe S., Jak osiągnąć sukcesy w nauce? Uwaga,
równowaga i koordynacja. Warszawa 2011
11. Kaja B.M., Hołyń B. (red.) (2009), Wspomaganie rozwoju.
Psychostymulacja i psychokorekcja, Wydawnictwo UKW, Bydgoszcz
12. Knill M, Ch (1997), Dotyk i komunikacja, CMPP, Warszawa.
13. Knill M, Ch. (1997), Programy aktywności, CMPP, Warszawa.
14. Kulisiewicz B. (2007): Witaj piesku. Dogoterapia we wspomaganiu
rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Oficyna
Wydawnicza Impuls, Kraków.
15. Kurkowski Z. M. (2001), Stymulacja audio-psycho-lingwistyczna –
Metoda Tomatisa, "Audiofonologia", t. 19, s. 197-202.
16. Maas V. (2005), Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do integracji
sensorycznej, WSiP, Warszawa.
17. Nordoff P., Robbins C. (2008), Terapia muzyką w pracy z dziećmi
niepełnosprawnymi. Historia, metoda i praktyka, Oficyna Wydawnicza
Impuls, Kraków.
18. Palak Z., Wójcik M. (red.) (2016), Terapia pedagogiczna dzieci ze
specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza
terapii w pedagogice specjalnej, Wydawnictwo UMCS, Lublin
19. Przyrowski Z. (2002), Terapia integracji sensorycznej, [w:] Przybysz-
Piwko M. (oprac.), „Metody wspomagające rozwój mowy w różnych
jego opóźnieniach”, Wydawnictwo DiG, Warszawa.
20. Sadowska L. (red.) (2004), Neurofizjologiczne metody usprawniania
dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wydawnictwo AWF, Wrocław.
21. Sherborne W. (2005), Ruch rozwijający dla dzieci, PWN, Warszawa.
22. Skałbania W., Lewandowska-Kidoń T. (2015), Terapia pedagogiczna.
Teoria, praktyka, refleksje. Wydawnictwo WSP im. J. Korczaka w
Warszawie, Warszawa.
|