Seminarium dyplomowe 4100-5SSEMDYP
Wykład (WYK)
Semestr zimowy 2024/25
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Literatura: |
Allwright, D. (1993). Integrating “research” and “pedagogy”: Appropriate criteria and practical possibilities. In J. Edge, & K. Richards (Eds.), Teachers develop teachers research (pp. 125–135). London: Heinemann. Allwright, D. (2005). Developing principles for practitioner research: The case of exploratory practice. Modern Language Journal, 89(3), 353–366. Allwright, D, Hanks J (2009). The developing language learner: An introduction to exploratory practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan. Bailey, K. (2001). Action research, teacher research, and classroom research in language teaching. In , M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a second or foreign language (pp. 489–498). Boston: Heinle & Heinle. Burns, A. (2019). Action research: developments, characteristics and future directions. In A. Benati &, J. W. Schwieter (Eds.), The Cambridge handbook of language learning (pp. 166–185). Cambridge: Cambridge University Press. Burns, A. (2011). Action research in the field of second language teaching and learning. In E. Hinkel (Ed.), Handbook of research in second language teaching and learning, vol II. (pp. 237–253). New York: Routledge. Burns, A. (2010). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. New York: Routledge. Burns, A .(2007). Action research: contributions and future directions in ELT. In J. Cummins & C. Davison (Eds.), The international handbook of English language teaching (pp. 987–1002). New York: Springer. Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Burns, A. (1996). Starting all over again: From teaching adults to teaching beginners. In D. Free- man, & J. Richards (Eds.), Teacher learning in language teaching (pp. 154–177). Cambridge: Cambridge University Press. Burns, A., & Richards, J. C. (Eds.). (2009). The Cambridge guide to second language teacher education. New York: Cambridge University Press. Cirocki, A., & Farrell, T. S. C. (2017a). Reflective practice in the ELT classroom [special issue]. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 6(2). Cirocki, A., & Farrell, T. S. C. (2017b). Reflective practice for professional development of TESOL practitioners. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 6(2), 5– 23. Cirocki, A., & Burns, A. (2019). Language teachers as researchers [special issue]. The European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 8(2). Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: Oxford University Press. Freeman, D. & Richards, J. C. Richards (1996). Teacher learning in language teaching (Eds.). New York: Cambridge University Press. Hinkel, E. (2005). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge. Hinkel, E. (2011). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge. Hinkel, E. (2016). Handbook of research in second language teaching and learning. New York: Routledge. McKay, S. L. (2006). Researching second language classrooms. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers. Cambridge. Cambridge University Press. Pozostałe pozycje wiążą się ściśle z tematami seminariów i są proponowane przez poszczególnych promotorów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, instytucje, procesy, zjawiska z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, psychologia, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i/lub drugim etapie edukacyjnym K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, psychologia, właściwą dla nauczania języków obcych właściwą dla nauczania przedmiotu wiedza o społeczeństwie K_W09 metodykę wykonywania typowych zadań, normy, procedury stosowane w różnych obszarach działalności pedagogicznej K_W13 podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego Umiejętności: absolwent potrafi K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów angielskim K_U02 samodzielnie planować i realizować typowe projekty związane z nauczaniem języków obcych w warunkach przedszkolnych, szkolnych i w warunkach innych instytucji edukacyjnych nauczających języków obcych K_U03 diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U05 obserwować i ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U09 dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające zmian w przyszłym działaniu K_U11 argumentować merytorycznie w obcym z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U13 przygotować prace pisemne w języku obcym, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i w piśmie w języku obcym na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów K_U16 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku obcym popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U17 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolne Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K06 odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Warunkiem zaliczenia bloku zajęć seminaryjnych jest zaliczenie obydwu kursów/przedmiotów: seminarium dyplomowego/licencjackiego i zajęć przygotowujących do seminarium na ocenę pozytywną. Ocena końcowa jest wystawiana i wpisywana do USOSweb przez promotora pracy w porozumieniu z prowadzącym zajęcia przygotowujące do seminarium wg następującego przelicznika: 1) seminarium dyplomowe/licencjackie stanowi 65% oceny końcowej, 2) zajęciach przygotowujące do seminarium stanowi 35% oceny końcowej*, Student uzyskuje zaliczenie w każdym semestrze na podstawie: - obecności na zajęciach (limit nieobecności jest wskazany w opisie przedmiotu dla danej grupy seminaryjnej), - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach stacjonarnych i online, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach i na platformie CKC UW, zgodnie z grafikiem seminarium, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania, a w szczególności za przygotowanie poszczególnych elementów składowych pracy ocenianych w danym semestrze. Kryteria oceny zadań i prac studentów (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - wnikliwość i jakość argumentacji, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność opisu projektu dydaktycznego i wniosków oraz kompletność dokumentacji raportu z - badań i wniosków, - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia), w tym prawidłowe zastosowanie rejestru akademickiego. Warunkiem zaliczenia zajęć jest terminowe wykonanie i uzyskanie pozytywnych ocen za poszczególne zadania wskazane prze prowadzącego. |
Zakres tematów: |
1. Przedstawienie opisu, struktury formalnej i merytorycznej pracy dyplomowej/licencjackiej. Wymogi stawiane pracom dyplomowym/licencjackim. Zasady formatowania pracy. 2. Zasady formułowania tematu pracy akademickiej. Zastosowanie terminologii i pojęć/konstruktów akademickich, słownictwa akademickiego i języka specjalistycznego. 3. Definicja, struktura i treść abstraktu pracy. Analiza przykładowych abstraktów. Zasady wyboru i korzystania z materiałów źródłowych. 4. Zasady tworzenia planu pracy i planów poszczególnych rozdziałów. Elementy składowe rozdziału teoretycznego i praktycznego. Analiza przykładowych planów. Organizacja treści w pracy. 5. Definicja, struktura i treść rozdziału teoretycznego. Wybór literatury tematu zgodny z tytułem rozdziału. Style bibliograficzne i ich reguły. 6. Wprowadzenie zasad piśmiennictwa naukowego. Omówienie zasad konstrukcji tekstu akademickiego. Techniki integrowania materiałów źródłowych z materiałem autorskim, zasady cytowania, zagadnienie plagiatu.* 7. Odmiana akademicka języka angielskiego. Cechy rejestru akademickiego i języka naukowego. * *tematy 6 i 7 są realizowane podczas wszystkich zajęć |
Metody dydaktyczne: |
- wykład w oparciu o prezentacje ppt, - studium przypadku: 1) analiza, omawianie i porównywanie przykładowych tekstów - prac naukowych/akademickich, abstraktów i ich elementów składowych, 2) wybór, analiza i ocena przykładowych tekstów źródłowych: artykuły naukowe, literatura metodyczna i branżowa, źródła popularnonaukowe, materiały dydaktyczne, podręczniki do nauki języków obcych, - uczenie się oparte na problemach - wyszukiwanie, analiza i poprawa błędów związanych z techniką pisania pracy w przykładowych pracach akademickich i ich elementach składowych, - indywidualna praca studenta w domu (self-study) w oparciu o materiały zamieszczone na platformie e-learningowej - praca indywidualna/konsultacje ze studentami: analiza i omawianie fragmentów redagowanych prac - omawianie fragmentów prac przez studentów na forum grupy |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
co druga środa (nieparzyste), 18:30 - 20:00,
(sala nieznana)
|
Michał Kuźmicki | 65/70 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.