Samoregulacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-FO8-08 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Samoregulacja |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Fakultety ogólnoakademickie Zajęcia Interdyscyplinarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru: 1) lata II-V 2) kolejność zapisów |
Skrócony opis: |
Zdolność do efektywnej samoregulacji odgrywa bardzo istotną rolę w codziennym życiu człowieka. Celem kursu jest rozwój wiedzy i umiejętności o samoregulacji przez studentów w oparciu o poznanie i zastosowanie podstawowych technik terapii poznawczo-behawioralnej. |
Efekty uczenia się: |
• Wiedza - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania poznawczego człowieka (K_W08) - posiada rozszerzoną wiedzę na temat stanów afektywnych i ich wpływu na zachowanie (K_W09) - ma pogłębioną wiedzę na temat uwarunkowań i konsekwencji różnic indywidualnych w zachowaniu (K_W11) • Umiejętności - umie nawiązać i podtrzymywać kontakt z inną osobą i grupą osób, aktywnie słuchać i udzielać informacji zwrotnych (K_U01) • Kompetencje społeczne - potrafi współpracować w zespole (K_K05) - potrafi inicjować, przygotować i poprowadzić dyskusję. Potrafi w niej uczestniczyć w sposób konstruktywny; słucha wypowiedzi innych uczestników dyskusji z szacunkiem i uwagą (K_K06) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Barańczuk | |
Prowadzący grup: | Urszula Barańczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Literatura: |
• Literatura obowiązkowa Beck, J.S. (2005). Terapia poznawcza: Podstawy i zagadnienia szczegółowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Popiel, A., i Pragłowska, E. (2008). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. Paradygmat • Literatura dodatkowa Dobson, K.S., i Dozois, D.J.A. (2019). Handbook of Cognitive-Behavioral Therapies. Guilford Press Leahy, R.L. (2017). Cognitive therapy techniques: A practitioner guide. Guilford Publications Wenzel, A., Dobson, K.S., i Hays, P.A. (2016). Cognitive-behavioral therapy techniques and strategies. American Psychological Association |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.