Korespondencja sztuk: literatura - muzyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3001-P1A1KM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0232) Literatura i językoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Korespondencja sztuk: literatura - muzyka |
Jednostka: | Instytut Literatury Polskiej |
Grupy: |
Minimum programowe specjalności: Literatura i kultura polska w perspektywie europejskiej i światowej Przedmioty obowiązkowe dla I roku specjalności LiKPwPEiŚ - stacjonarne 1-go stopnia Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
Strona przedmiotu: | http://www.ilp.uw.edu.pl/struktura/zak_komparatystyka.php |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone problematyce relacji literatury i muzyki. |
Pełny opis: |
Zajęcia koncentrują się na analizie dwudziestowiecznych i współczesnych tekstów literackich pozostających w różnorodnych relacjach z muzyką. Na podstawie wskazanych prac teoretycznych przybliżają zarazem przydatne w takiej analizie pojęcia, kategorie i narzędzia metodologiczne z zakresu komparatystyki interartystycznej (Interart Studies) oraz teorii intermedialności. Analizy śladów muzyki w wybranych tekstach klasyków (głównie) polskiej literatury XX i XXI wieku traktowane są nie tylko jako próby ukazania związków ich twórczości ze sztuką dźwięków, lecz także jako kolejne próby zrozumienia wybranych aspektów ich pisarstwa. Ćwiczenia proponują spojrzenie na interesujące i ważne fragmenty historii (głównie) polskiej literatury XX i XXI wieku z perspektywy komparatystycznej, ukazując zarazem specyfikę metodologii interdyscyplinarnej. |
Efekty uczenia się: |
Student rozwija umiejętność porównawczej analizy i interpretacji tekstów literackich pozostających w różnorodnych relacjach z muzyką. Zapoznaje się z wybranymi pracami teoretycznymi z zakresu komparatystyki interartystycznej i teorii intermedialności. Przyswaja terminologię i podstawowe narzędzia metodologiczne z tych dziedzin, ucząc się je stosować w samodzielnej analizie. Pogłębia umiejętność kształtowania metadyskursu naukowego. Nabywa umiejętności postrzegania, rozumienia i objaśniania zjawisk literatury oraz muzyki w kategoriach ich wzajemnych relacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest systematyczna obecność na zajęciach oraz praca semestralna. Najważniejsze kryterium oceny to stopień przygotowania do zajęć potwierdzony aktywnością. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 58 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Leszczyński, Anna Tenczyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Tenczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 58 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Leszczyński, Anna Tenczyńska | |
Prowadzący grup: | Anna Tenczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.