Problemy muzykologii współczesnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-PROBUW-KON | Kod Erasmus / ISCED: |
03.2
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Problemy muzykologii współczesnej | ||
Jednostka: | Instytut Muzykologii | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I r. studiów stacjonarnych II stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają na celu wprowadzenie studentów w najistotniejsze problemy metodologiczne muzykologii współczesnej. |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć odwołuje się do współczesnego kształtu muzykologii jako dyscypliny naukowej. Uwzględnia najważniejsze obecnie tendencje badawcze na tle zarysu historycznego celów i metod muzykologii. |
||
Pełny opis: |
Tematyka zajęć odwołuje się do współczesnego kształtu muzykologii jako dyscypliny naukowej. Uwzględnia najważniejsze obecnie tendencje badawcze (m.in. "nowa muzykologia" i "muzykologia empiryczna") na tle zarysu historycznego celów i metod muzykologii. |
||
Literatura: |
Wybór: Z. Helman: Dwie koncepcje historiografii muzycznej w pierwszej połowie XX wieku, "Muzyka" 2002, nr 3-4, s.115–126. L. B. Meyer: Style and Music: Theory, History and Ideology, Filadelfia 1989. L. Kramer: Postmodernism and Musicology, w: Classical Music – Postmodern Knowledge, Los Angeles-London 1995. Empirical Musicology: Aims, Methods, Prospects. Edited by Eric Clarke and Nicholas Cook, Oxford: Oxford University Press 2004. J. Kerman: Jak dotarliśmy do analizy i jak z niej wybrnąć, tłum. D. Maciejewicz, Res Facta Nova nr 1, s. 81–100. M. Gołąb: Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003. |
||
Efekty uczenia się: |
– znajomość współczesnych tendencji metodologicznych w muzykologii; – znajomość terminologii muzykologicznej na poziomie rozszerzonym. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
– obecność na zajęciach – sprawdzian/egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Iwona Lindstedt | |
Prowadzący grup: | Iwona Lindstedt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć odwołuje się do współczesnego kształtu muzykologii jako dyscypliny naukowej. Uwzględnia najważniejsze obecnie tendencje badawcze (m.in. "nowa muzykologia" i "muzykologia empiryczna") na tle zarysu historycznego celów i metod muzykologii. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Piotr Dahlig | |
Prowadzący grup: | Piotr Dahlig | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Iwona Lindstedt | |
Prowadzący grup: | Iwona Lindstedt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć odwołuje się do współczesnego kształtu muzykologii jako dyscypliny naukowej. Uwzględnia najważniejsze obecnie tendencje badawcze (m.in. "nowa muzykologia" i "muzykologia empiryczna") na tle zarysu historycznego celów i metod muzykologii. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.