Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSMdz2SM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku MSM dzienne sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku MSM dzienne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Skrócony opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pisania pracy magisterskiej, umożliwiające samodzielne przygotowanie pracy o wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium ukierunkowana jest na indywidualne zainteresowania studentów z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości |
Pełny opis: |
Głównym celem seminarium jest zapoznanie studentów z zasadami pracy naukowej, które umożliwiają samodzielne przygotowanie pracy magisterskiej na wysokim poziomie merytorycznym. Problematyka seminarium jest ukierunkowana na indywidualne zainteresowania studentów w obszarze dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości, z koncentracją na zagadnieniach, którym poświecone jest dane seminarium w ramach dyscypliny i kierunku studiów. W ramach seminarium omówione zostaną cele pracy dyplomowej oraz zadania seminarium dyplomowego. Uczestnicy poznają podstawy metodologii nauk społecznych oraz zasady wyboru tematu pracy dyplomowej. Omówione zostaną także zasady budowania pracy naukowej, w tym wyboru problemu badawczego, formułowania hipotez lub pytań badawczych Szczególny nacisk zostanie położony na umiejętne korzystanie z literatury naukowej oraz zasobów internetowych jako źródeł informacji. Ponadto omówione zostaną typowe dla danego seminarium metody zbierania materiałów empirycznych oraz ich analizy i prezentacji wyników. Istotnym aspektem seminarium będzie bieżąca weryfikacja zawartości merytorycznej pisanej pracy dyplomowej oraz jej doskonalenie na podstawie uwag promotora. |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: 1. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2023. 2. Paul, J., Khatri, P. and Kaur Duggal, H. (2023) ‘Frameworks for developing impactful systematic literature reviews and theory building: What, why and how?.’, Journal of Decision Systems, pp. 1–14. 3. Hensel, P. (2020) ‘Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości’, Systematyczny przegląd literatury w naukach o zarządzaniu i jakości 4. Klincewicz, K. M. Żemigała, and M. Mijal (eds) (2012) Bibliometria w zarządzaniu technologiami i badaniami naukowymi. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, pp. 34–40. 5. Lisiński M., Szarucki M., Metody badawcze w naukach o zarządzaniu i jakości, PWE, Warszawa 2021. 6. Babbie, Earl R., Podstawy badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. 7. Wieczorkowska-Wierzbińska, Grażyna, and Jerzy Wierzbiński. Statystyka: od teorii do praktyki. Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013. 8. Inne pozycje – uzależnione od seminarium i tematyki pracy. Literatura uzupełniająca: 1. Grant, M.J. and Booth, A. (2009) ‘A typology of reviews: an analysis of 14 review types and associated methodologies’, Health information & libraries journal, 26(2), pp. 91–108. Available at: https://doi.org/10.1111/j.1471-1842.2009.00848.x. 2. Paul, J. and Criado, A.R. (2020) ‘The art of writing literature review: What do we know and what do we need to know?’, International Business Review, 29(4), p. 101717. Available at: https://doi.org/10.1016/J.IBUSREV.2020.101717. 3. Klimas, P., Stańczyk, S. and Sachpazidu-Wójcicka, K. (2020) ‘Metodyka systematycznego przeglądu literatury – wyzwania selekcji a posteriori podczas tworzenia bazy literatury’, in A. Sopińska and A. Modliński (eds) Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, pp. 39–52. 4. Ćwiklicki, M. (2020) ‘Metodyka przeglądu zakresu literatury (scoping review)’, in A. Sopińska and A. Modliński (eds) Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, pp. 53–68. 5. Mazurek-Łopacińska, K. and Sobocińska, M. (2014) ‘Triangulacja w badaniach marketingowych zachowań konsumentów na rynkach międzynarodowych’, Handel Wewnętrzny, 1(2), pp. 14–23. 6. Wieczorkowska, G. and Wierzbiński, J. (2005) Badania sondażowe i eksperymentalne. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA. 7. Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, (red.) W. Czakon, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. |
Efekty uczenia się: |
Student/studentka po zaliczeniu kursu w zakresie wiedzy: • Posługuje się zaawansowaną terminologią w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości (K_W01), • Wyjaśnia w stopniu pogłębionym teorie i modele związane z zarządzaniem organizacją (K_W01), • Porównuje i omawia i porównuje metodyki badawcze wskazując ich mocne i słabe strony z perspektywy przyjętego celu badania (K_W01), • Wyjaśnia zasady, złożone procedury i praktyki dotyczące działalności organizacji i jej kluczowych funkcji (K_W02), • Wyjaśnia złożone procesy i zjawiska w otoczeniu organizacji i wskazuje ich konsekwencje (K_W05), w zakresie umiejętności: • Wykorzystuje teorię dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz nauk uzupełniających (ekonomia i finanse, nauki prawne) do rozpoznawania złożonych problemów związanych z tematyką seminarium (K-_U01), • Formułuje cel główny pracy i problem badawczy (K_U01), • Interpretuje złożone procesy i zjawiska rynkowe i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Przystosowuje istniejące metody badawcze do rozpoznawania, diagnozowania zagadnień związanych z tematyką seminarium (K¬_U03), • Dobiera właściwe dla tematu pracy źródła (K¬_U03), • Formułuje cele/pytania badawcze i/lub hipotezy badawcze i projektuje proces ich realizacji/odpowiedzi oraz testowania (K¬_U04), • Przygotowuje samodzielnie pogłębioną analizę i diagnozę problematyki w kontekście, w którym osadzony jest temat pracy (K¬_U06), • Przeprowadza pogłębioną analizę i dyskusję wyników własnych badań K_U06), • Przygotowuje raport dotyczący ustaleń badawczych lub analitycznych wykorzystując zaawansowane narzędzia informacyjno-komunikacyjne (K_U06), • Formułuje rekomendacje dla praktyków na podstawie przeprowadzonych badań i analiz (K_U06) • Rekomenduje kierunki dalszych badań i analiz (K_U06) • Korzysta ze źródeł naukowych w języku obcym podczas opracowywania zagadnień związanych z tematem pracy (K_U07), • Organizuje pracę własną związaną z przygotowaniem pracy dyplomowej (K_U08) • Identyfikuje samodzielnie swoje potrzeby w zakresie uzupełniania i rozwijania swojej wiedzy i umiejętności podczas przygotowywania pracy dyplomowej (K_U09), w zakresie kompetencji społecznych: • Ocenia mocne i słabe strony różnych koncepcji teoretycznych (K_K01), • Ocenia wady i zalety metod badawczych (K_K01), • Konfrontuje wyniki badań z różnymi koncepcjami teoretycznymi i opiniami ekspertów (K_K02), • Formułuje rekomendacje przynoszące korzyść społeczności, społeczeństwu lub środowisku, a także działania na rzecz dobra wspólnego (K_K03) • Formułuje rekomendacje praktyczne związane z postawionym problemem badawczym (K_K04) • Zachowuje standardy etyczne podczas badania empirycznego (K_K05) • Wskazuje ograniczenia zaprojektowanego procesu badawczego dla wnioskowania (K_K05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Bieżąca współpraca ze studentem podczas seminariów wraz z oceną postępów w pisaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kiryło | |
Prowadzący grup: | Leszek Borowiec, Grzegorz Botwina, Tomasz Eisenbardt, Magdalena Gąsowska, Barbara Godlewska-Bujok, Jakub Górka, Waldemar Grzywacz, Józef Haczyński, Maria Jagielska, Grzegorz Karasiewicz, Jarosław Klepacki, Paweł Kłobukowski, Karolina Łudzińska, Michał Matuszak, Agata Niewiadomska, Adam Niewiadomski, Agnieszka Postuła, Michał Rogatko, Aleksandra Spik, Mariusz Trojanowski, Krzysztof Walczak, Aleksandra Wąsowska, Agnieszka Wilczak, Agnieszka Wiśniewska, Paweł Wójcik, Tomasz Zalega | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Kiryło | |
Prowadzący grup: | Leszek Borowiec, Grzegorz Botwina, Tomasz Eisenbardt, Magdalena Gąsowska, Barbara Godlewska-Bujok, Jakub Górka, Waldemar Grzywacz, Józef Haczyński, Maria Jagielska, Grzegorz Karasiewicz, Jarosław Klepacki, Paweł Kłobukowski, Karolina Łudzińska, Michał Matuszak, Agata Niewiadomska, Adam Niewiadomski, Agnieszka Postuła, Michał Rogatko, Aleksandra Spik, Mariusz Trojanowski, Krzysztof Walczak, Aleksandra Wąsowska, Agnieszka Wilczak, Agnieszka Wiśniewska, Paweł Wójcik, Tomasz Zalega | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.