Seminarium dyplomowe dr. Tomasza Górnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-SEMDYPTG |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.2
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe dr. Tomasza Górnego |
Jednostka: | Instytut Muzykologii |
Grupy: |
I rok II st. Muzykologia II rok II st. Muzykologia III rok I st. Muzykologia Seminaria dla I-II r. studiów II stopnia Seminaria dla III r. studiów I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria licencjackie |
Skrócony opis: |
Seminarium będzie poświęcone kulturze muzycznej XVIII wieku. Omawiane będą zagadnienia związane przede wszystkim z utworami kompozytorów niemieckich z kręgu Johanna Sebastiana Bacha, a także problem handlu książką muzyczną. Szczególna uwaga zostanie poświęcona roli oficyny Estienne’a Rogera w rozpowszechnianiu włoskich i francuskich muzykaliów na gruncie niemieckim. Zajęcia będę również dotyczyć problemów metodologicznych: począwszy od filologii muzycznej, przez krytykę źródeł, aż po hermeneutykę muzyczną. |
Pełny opis: |
Seminarium będzie poświęcone kulturze muzycznej XVIII wieku. Omawiane będą zagadnienia związane przede wszystkim z utworami kompozytorów niemieckich z kręgu Johanna Sebastiana Bacha, a także problem handlu książką muzyczną. Szczególna uwaga zostanie poświęcona roli oficyny Estienne’a Rogera w rozpowszechnianiu włoskich i francuskich muzykaliów na gruncie niemieckim. Zajęcia będę również dotyczyć problemów metodologicznych: począwszy od filologii muzycznej, przez krytykę źródeł, aż po hermeneutykę muzyczną. |
Literatura: |
Wybrane lektury: 1. G. Feder, „Musikphilologie. Eine Einführung in die musikalische Textkritik, Hermeneutik und Editionstechnik”, Darmstadt 1987 [wersja angielska: „An Introduction to Musical Textual Criticism, Hermeneutics, and Editorial Technique”, Pendragon Press 2011]. 2. A. Göhler, „Verzeichnis der in den Frankfurter und Leipziger Messkatalogen der Jahre 1564 bis 1759 angezeigten Musikalien”, Hilversum, 1965 [1902]. 3. „Music Publishing in Europe 1600–1900”, red. Rudolf Rasch, Berlin 2005. 4. H.-J. Schulze, „J. S. Bach’s Concerto-arrangements for Organ – Studies or commissioned Works?”, „The Organ Yearbook” 3 (1972), s. 4–13. 5. Ch. Wolff, „Bach’s Personal Copy of the Schübler Chorales”, w: tegoż, „Bach: essays on his life and music”, Harvard University Press, Cambridge – London 1991, s. 178–186. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i praca dyplomowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-DYP
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium dyplomowe, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Górny | |
Prowadzący grup: | Tomasz Górny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Górny | |
Prowadzący grup: | Tomasz Górny | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.