Nauka języka hiszpańskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa - zajęcia pomostowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-2-NHIS-1-23 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka hiszpańskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa - zajęcia pomostowe |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla II roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | hiszpański |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie A2 |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej B1 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Nauka języka nowożytnego – hiszpańskiego w formie konwersatorium, zmierzająca do osiągnięcia poziomu B1. W jego ramach studenci doskonalą swoje umiejętności językowe, uzyskując wiedzę na temat historycznego I społecznego kontekstu języka i kultury hiszpańskiej. Zakres tematów Gramatyka hiszpańska. Języki w Hiszpanii. Kultura, w tym zwyczaje, święta. Geografia. Polityka. Ustrój. Mass media. Dziedzictwo. Metody dydaktyczne Ćwiczenia gramatyczne I językowe, debaty, praca w grupie, ćwiczenia ze słuchania. |
Literatura: |
Aula internacional 1 Nueva edición. Jaime Corpas / Agustín Garmendia / Carmen Soriano, Difusión, Barcelona 2014 Campus Sur Podręcznik + ćwiczenia Gramática Básica del Estudiante de Español. Rosario Alonso / Alejandro Castañeda et al., Difusión, Barcelona 2005 (polskie wydanie: Duża gramatyka hiszpańska z ćwiczeniami, Wydawnictwo LektorKlett 2016). Balea, A., Ramos, P. (2021) Cultura en España. B1- B2, Madrid, EnClave-ELE. Borobio, V. (2012) Curso de español para extranjeros: Nuevo ELE B1, Madrid, Ediciones SM. López Moreno, C. (2005/2014), España contemporánea: historia, economía y sociedad, Madrid, SGEL. Martín, A., Méndez Santos, M., Tudela Capdevila, N., García Sánchez, C. (2020) ¡Genial!, curso de español, nivel B1.1. Libro del alumno, Madrid, EnClave-ELE. Quesada Marco, S. (2014) Esp@ña. Manual de civilización, Madrid, Edelsa. Quesada Marco, S. (2008/2016) España. Siglo XXI, Madrid, Edelsa. Inne, wybrane podręczniki, teksty, materiały audiowizualne. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański K_W08 - wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy. K_W08 - etymologię wybranych wyrazów, historię języka hiszpańskiego i jego funkcjonowania w ujęciu porównawczym z innymi językami K_W08 Student potrafi - posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie B1 K_U12 - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w języku hiszpańskim K_U11 - porozumiewać się w zwykłych, rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie prostej, bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i typowe. K_U11 K_W08 - w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie, otoczenie, K_U12 - poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. K_U12 Student jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K03 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów K_K10 Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się Student zna i rozumie K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury Student potrafi K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2 K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu. Student jest gotów do K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena za bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność. Dopuszczalne są dwie nieobecności – ponadwymiarowe należy zaliczyć indywidualnie. Osoby, które przekroczą dopuszczalną liczbę nieobecności, mogą zaliczyć do dwóch dodatkowych nieobecności. Osoby, które w semestrze opuszczą więcej zajęć, nie będą mogły otrzymać zaliczenia przedmiotu. |
Praktyki zawodowe: |
kompetencje językowe na poziomie B1 w zakresie: - rozumienia tekstu mówionego. Student rozumie: • La “posibilidad”:expresar duda, probabilidad y aproximación. • Expresar sentimientos, deseos y gustos. • Expresión de sugerencias y recomendaciones. • Marcadores de temporalidad: estructuras prototípicas. • Fraseología, frases hechas. Refranes. • Concordancias excepcionales: cambios de género y número “conflictivos”. • Elaboración de un “currículum”. • Adjetivos y fórmulas para descripciones físicas. • Nociones avanzadas sobre “hábitos” y tradiciones. La expresión de la hipótesis y la aproximación: futuro y condicional. • Presente de subjuntivo: forma, función y usos. Significación. • Imperativo afirmativo y negativo. Usos formales i informales. • Adjetivos y pronombres indefinidos: varios, ciertos, algunos… • Formas no personales: infinitivo, gerundio y participio. Usos. • Tiempos de pasado en la escritura y en la lengua oral. Contrastes. etc. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Begoña Matilla Soloaga, Małgorzata Wojtyniak | |
Prowadzący grup: | Begoña Matilla Soloaga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.