Nauka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-1SNJAO |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.50
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Egzamin z przedmiotu Praktyczna Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów: 1.mówienie, 2.słuchanie, 3.czytanie, 4.pisanie oraz 5.korekcję błędów językowych. Zgodnie z wymogami stopień trudności egzaminu z PNJA na zakończenie semestru drugiego odpowiada poziomowi językowemu B2+ (ESOKJ). |
Pełny opis: |
Komponent PISANIE W czasie kursu NJA-pisanie student zyskuje wiedzę na temat poprawnego konstruowania akapitu (1 semestr) i eseju (2 semestr) w języku angielskim. W pierwszym semestrze student poznaje poprawną strukturę paragrafu oraz uczy się formułować poprawne zdania kluczowe. W drugim semestrze student poznaje poprawną strukturę eseju. Student doskonali technikę pisania poszczególnych paragrafów wybranych typów esejów. W trakcie całego kursu student uczy się poprawnego stosowania znaków interpunkcyjnych, tworzenia zdań złożonych z użyciem konektorów dyskursywnych oraz pracuje nad poprawnością struktur leksykalno-gramatycznych. Szczegółowe informacje dotyczące realizacji przedmiotu NJA-pisanie są zamieszczone w sylabusach dla poszczególnych grup zajęciowych. Komponent CZYTANIE: Główne cele kursu to: dzielić się doświadczeniami czytelniczymi, rozwijać umiejętności krytycznej analizy, przyczynić się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcić studentów do czytania tekstów na różne tematy zarówno dla przyjemności jak i celów akademickich. Od studentów wymaga się prowadzenia teczki zawierającej notatki, dziennika doświadczeń nabytych w trakcie czytania oraz pracy ze słownikiem w teczce. Do teczki powinna być dołączona lingwistyczna/krytyczna analiza tekstów reklam i artykułów z poważnych gazet brytyjskich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu ( zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego ( teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). Osiągnięcie przez studenta zamierzonych efektów kształcenia wymaga nakładu pracy własnej w wysokości około 45 godzin. W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz krytyczną analizą tekstu. Zakres kursu obejmuje następujące obszary. - tekst, rodzaje tekstu, charakterystyka tekstu akademickiego - struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’ - czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz dyskurs, uwarunkowania kulturowe - elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy - gazety: struktura artykułu informacyjnego - wzorce retoryczne: ekspozycja, polemika - artykuły wstępne, felietony - czasopisma, raporty naukowe - notatka, podsumowanie, parafrazowanie - interpretacja tekstu: fakt czy opinia - wzorce retoryczne: dyskurs naukowy - struktura eseju Uwaga: poszczególne zagadnienia mogą być realizowane na kilku zajęciach Komponent KOMUNIKACJA USTNA: Na zajęciach z Komunikacji Ustnej studenci rozwijają umiejętności słuchania i mówienia na poziomie C1 w oparciu o podręczniki i materiały dodatkowe. Studenci rozwijają także swoje słownictwo na poziomie C1. Kurs prowadzony jest w ten sposób, że w trakcie zajęć studenci wykonują ustne mini-zadania bazując na podstawie różnego rodzaju materiałów dydaktycznych. Zadania te angażują studentów w różnego rodzaju interakcje: praca indywidualna, w parach i grupowa, pozwalając im na nabywanie wprawy w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają: A. przygotowanie się do zadania (input/środki dydaktyczne takie jak tekst, nagrania audio/video, etc.), B. planowanie go, C. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem), D. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz E. omówienie ich. |
Literatura: |
Komponent PISANIE Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English. New York: Pearson Educational, 1999 Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random House, 1998 Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford, 1999 Komponent CZYTANIE Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press Baudoin, M., E. et al. 1977. Reader's Choice. Ann Arbor: The University of Michigan Press. Bobryk J. 2001. Spadkobiercy Teuta, Ludzie I Media. W-wa: Wydawnictwo UW Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills. CUP. Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Reading and Thinking in English. Exploring Functions. The British Council. OUP 1979. Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology Wybrane artykuły prasowe Komponent KOMUNIKACJA Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994. Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998. Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999. Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. BBC Radio / PBS podcasts Teacher’s own materials |
Efekty uczenia się: |
K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski (B2/B2+) K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych (B2/B2+) K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (B2/B2+) K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł (B2/B2+) K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów (B2/B2+) K_K04: prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Metody i kryteria oceniania: |
Szczegółowe informacje na temat poszczególnych kursów NJA oraz metod i kryteriów oceniania znajdują się w sylabusach poszczególnych instruktorów kursów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CWK3
CWK3
WT CWK2
CWK3
CWK2
CWK3
CWK3
CWK3
CWK2
ŚR CZ CWK2
CWK2
CWK1
CWK1
CWK2
CWK1
CWK1
CWK1
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Davies | |
Prowadzący grup: | Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Egzamin z przedmiotu Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów: 1.mówienie, 2.słuchanie, 3.czytanie, 4.pisanie oraz Zgodnie z wymogami stopień trudności egzaminu z NJA na zakończenie |
|
Pełny opis: |
Komponent PISANIE W czasie kursu „Pisanie na poziomie akademickim” student zyskuje wiedzę na temat poprawnego konstruowania akapitu (1 semestr) i eseju (2 semestr) w języku angielskim. W pierwszym semestrze student poznaje poprawną strukturę akapitu oraz uczy się formułować poprawne zdania kluczowe. Omawiane są akapity faktograficzne: narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, opis/analiza procesu, a także wzory przedstawiania: chronologia, uwydatnianie, ilustracja. Zdobywa wiedzę o sposobach pracy nad tekstem oraz uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych i tworzenia zdań złożonych z użyciem markerów dyskursu. Jednocześnie w czasie całego semestru student pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. W drugim semestrze nacisk położony jest na opanowanie i ćwiczenie struktury eseju z wykorzystaniem wiedzy o akapicie pozyskanej przez studentów w pierwszym semestrze. Student dowiaduje się, w jaki sposób należy pisać wstępy i konkluzje esejów a także poznają różne rodzaje esejów opisowych oraz argumentacyjnych. W trakcie całego semestrustudent uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych, markerów dyskursu oraz pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. Semestr 2 - Główne części struktury eseju, wstęp i konkluzja - Esej opisowy: porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, argumenty za i przeciw - Przedstawienie opisowe a precyzyjne użycie przymiotników i przysłówków - Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji - Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki Komponent CZYTANIE: Główne cele kursu to: dzielić się doświadczeniami czytelniczymi, rozwijać umiejętności krytycznej analizy, przyczynić się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcić studentów do czytania tekstów na różne tematy zarówno dla przyjemności jak i celów akademickich. Od studentów wymaga się prowadzenia teczki zawierającej notatki, dziennika doświadczeń nabytych w trakcie czytania oraz pracy ze słownikiem w teczce. Do teczki powinna być dołączona lingwistyczna/krytyczna analiza tekstów reklam i artykułów z poważnych gazet brytyjskich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu ( zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego ( teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). Osiągnięcie przez studenta zamierzonych efektów kształcenia wymaga nakładu pracy własnej w wysokości około 45 godzin. W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz krytyczną analizą tekstu. Zakres kursu obejmuje następujące obszary. - tekst, rodzaje tekstu, charakterystyka tekstu akademickiego - struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’ - czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz dyskurs, uwarunkowania kulturowe - elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy - gazety: struktura artykułu informacyjnego - wzorce retoryczne: ekspozycja, polemika - artykuły wstępne, felietony - czasopisma, raporty naukowe - notatka, podsumowanie, parafrazowanie - interpretacja tekstu: fakt czy opinia - wzorce retoryczne: dyskurs naukowy - struktura eseju Uwaga: poszczególne zagadnienia mogą być realizowane na kilku zajęciach Komponent KOMUNIKACJA USTNA: Na zajęciach z Komunikacji Ustnej studenci rozwijają umiejętności słuchania i mówienia na poziomie C1 w oparciu o podręczniki i materiały dodatkowe. Studenci rozwijają także swoje słownictwo na poziomie C1. Kurs prowadzony jest w ten sposób, że w trakcie zajęć studenci wykonują ustne mini-zadania bazując na podstawie różnego rodzaju materiałów dydaktycznych. Zadania te angażują studentów w różnego rodzaju interakcje: praca indywidualna, w parach i grupowa, pozwalając im na nabywanie wprawy w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają: A. przygotowanie się do zadania (input/środki dydaktyczne takie jak tekst, nagrania audio/video, etc.), B. planowanie go, C. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem), D. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz E. omówienie ich. Semestr 2 - Opis wyglądu zewnętrznego, uczuć i cech charakterystycznych - Zdrowie i medycyna - Zmieniające się role w życiu rodzinnym i w społeczeństwie - Powody i skutki problemów społecznych - Oświata i uczenie się ustawiczne - Rozmowy w sprawie zatrudnienia i spotkania biznesowe - Opis procesów przemysłowych i naukowych - Język wykresów i badań statystycznych |
|
Literatura: |
Komponent PISANIE Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English. New York: Pearson Educational, 1999 Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random House, 1998 Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford, 1999 Komponent CZYTANIE Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press Baudoin, M., E. et al. 1977. Reader's Choice. Ann Arbor: The University of Michigan Press. Bobryk J. 2001. Spadkobiercy Teuta, Ludzie I Media. W-wa: Wydawnictwo UW Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills. CUP. Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Reading and Thinking in English. Exploring Functions. The British Council. OUP 1979. Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology Wybrane artykuły prasowe Komponent KOMUNIKACJA Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994. Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998. Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999. Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. BBC Radio / PBS podcasts Teacher’s own materials |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN CWK3
CWK2
CWK2
WT CWK3
CWK3
CWK3
ŚR CZ CWK2
CWK2
CWK1
CWK3
CWK2
CWK1
CWK1
CWK1
CWK2
CWK1
CWK3
CWK1
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia 1- czytanie, 30 godzin
Ćwiczenia 2 - pisanie, 30 godzin
Ćwiczenia 3 - komunikacja, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Davies | |
Prowadzący grup: | Joanna Fituła, Monika Galbarczyk, Agnieszka Plater-Zyberk, Dominik Rudkowski, Anna Żarnotal | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 1- czytanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 2 - pisanie - Zaliczenie na ocenę Ćwiczenia 3 - komunikacja - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Egzamin z przedmiotu Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów: 1.mówienie, 2.słuchanie, 3.czytanie, 4.pisanie oraz Zgodnie z wymogami stopień trudności egzaminu z NJA na zakończenie |
|
Pełny opis: |
Komponent PISANIE W czasie kursu „Pisanie na poziomie akademickim” student zyskuje wiedzę na temat poprawnego konstruowania akapitu (1 semestr) i eseju (2 semestr) w języku angielskim. W pierwszym semestrze student poznaje poprawną strukturę akapitu oraz uczy się formułować poprawne zdania kluczowe. Omawiane są akapity faktograficzne: narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, opis/analiza procesu, a także wzory przedstawiania: chronologia, uwydatnianie, ilustracja. Zdobywa wiedzę o sposobach pracy nad tekstem oraz uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych i tworzenia zdań złożonych z użyciem markerów dyskursu. Jednocześnie w czasie całego semestru student pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. W drugim semestrze nacisk położony jest na opanowanie i ćwiczenie struktury eseju z wykorzystaniem wiedzy o akapicie pozyskanej przez studentów w pierwszym semestrze. Student dowiaduje się, w jaki sposób należy pisać wstępy i konkluzje esejów a także poznają różne rodzaje esejów opisowych oraz argumentacyjnych. W trakcie całego semestrustudent uczy się poprawnego zastosowania znaków interpunkcyjnych, markerów dyskursu oraz pracuje nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki. Semestr 2 - Główne części struktury eseju, wstęp i konkluzja - Esej opisowy: porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, argumenty za i przeciw - Przedstawienie opisowe a precyzyjne użycie przymiotników i przysłówków - Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji - Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki Komponent CZYTANIE: Główne cele kursu to: dzielić się doświadczeniami czytelniczymi, rozwijać umiejętności krytycznej analizy, przyczynić się do wykreowania analitycznie myślących absolwentów, zachęcić studentów do czytania tekstów na różne tematy zarówno dla przyjemności jak i celów akademickich. Od studentów wymaga się prowadzenia teczki zawierającej notatki, dziennika doświadczeń nabytych w trakcie czytania oraz pracy ze słownikiem w teczce. Do teczki powinna być dołączona lingwistyczna/krytyczna analiza tekstów reklam i artykułów z poważnych gazet brytyjskich. W przeważającej mierze na zajęciach będą wykorzystywane oryginalne materiały. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie umiejętności pracy z tekstem w zakresie leksyki (strategie inferencji kontekstowej, praca ze słownikiem jednojęzycznym), struktury akapitu ( zdania tematyczne i wspierające, kolejność zdań w akapicie, ogólny przekaz akapitu) , interpretacja tekstu 'non-fiction' : naukowego i gazetowego ( teza, struktura argumentacji, typy tekstu / artykułów prasowych, tony / style np. ironiczny, neutralny, tropy i żarty językowe). Osiągnięcie przez studenta zamierzonych efektów kształcenia wymaga nakładu pracy własnej w wysokości około 45 godzin. W ramach pracy własnej student będzie zobowiązany do przygotowania szerokiej gamy zadań domowych związanych rozwijaniem słownictwa na poziomie zaawansowanym oraz krytyczną analizą tekstu. Zakres kursu obejmuje następujące obszary. - tekst, rodzaje tekstu, charakterystyka tekstu akademickiego - struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’ - czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz dyskurs, uwarunkowania kulturowe - elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy - gazety: struktura artykułu informacyjnego - wzorce retoryczne: ekspozycja, polemika - artykuły wstępne, felietony - czasopisma, raporty naukowe - notatka, podsumowanie, parafrazowanie - interpretacja tekstu: fakt czy opinia - wzorce retoryczne: dyskurs naukowy - struktura eseju Uwaga: poszczególne zagadnienia mogą być realizowane na kilku zajęciach Komponent KOMUNIKACJA USTNA: Na zajęciach z Komunikacji Ustnej studenci rozwijają umiejętności słuchania i mówienia na poziomie C1 w oparciu o podręczniki i materiały dodatkowe. Studenci rozwijają także swoje słownictwo na poziomie C1. Kurs prowadzony jest w ten sposób, że w trakcie zajęć studenci wykonują ustne mini-zadania bazując na podstawie różnego rodzaju materiałów dydaktycznych. Zadania te angażują studentów w różnego rodzaju interakcje: praca indywidualna, w parach i grupowa, pozwalając im na nabywanie wprawy w języku mówionym. Zajęcia oparte na sytuacji problemowej zakładają: A. przygotowanie się do zadania (input/środki dydaktyczne takie jak tekst, nagrania audio/video, etc.), B. planowanie go, C. wykonanie zadania (studenci pracują nad wyznaczonym tematem), D. zrelacjonowanie rezultatów zadania oraz E. omówienie ich. Semestr 2 - Opis wyglądu zewnętrznego, uczuć i cech charakterystycznych - Zdrowie i medycyna - Zmieniające się role w życiu rodzinnym i w społeczeństwie - Powody i skutki problemów społecznych - Oświata i uczenie się ustawiczne - Rozmowy w sprawie zatrudnienia i spotkania biznesowe - Opis procesów przemysłowych i naukowych - Język wykresów i badań statystycznych |
|
Literatura: |
Komponent PISANIE Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English. New York: Pearson Educational, 1999 Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random House, 1998 Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford, 1999 Komponent CZYTANIE Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press Baudoin, M., E. et al. 1977. Reader's Choice. Ann Arbor: The University of Michigan Press. Bobryk J. 2001. Spadkobiercy Teuta, Ludzie I Media. W-wa: Wydawnictwo UW Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills. CUP. Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Reading and Thinking in English. Exploring Functions. The British Council. OUP 1979. Selected essays./The Norton Reader, Dolphin Anthology Wybrane artykuły prasowe Komponent KOMUNIKACJA Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994. Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998. Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999. Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. BBC Radio / PBS podcasts Teacher’s own materials |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.