SDNSP - Rozwój naukowy – zajęcia indywidualne z promotorem (warsztat naukowca) [1700-SZD-RNZI]
Semestr letni 2020/21
Warsztaty,
grupa nr 22
Przedmiot: | SDNSP - Rozwój naukowy – zajęcia indywidualne z promotorem (warsztat naukowca) [1700-SZD-RNZI] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 22 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Joanna Sułkowska |
Strona domowa grupy: | https://jsulkowska.cent.uw.edu.pl |
Literatura: |
[1] Sułkowska, J. I. et al. (2012), Conservation of complex knotting and slipknotting patterns in proteins Proc. Natl. Acad. Sci. U.S.A., 109 (26), E1715 – E1723 [2] Dabrowski-Tumanski P. et al. (2019), KnotProt 2.0: a database of proteins with knots and other entangled structures,. Nucleic Acids Res., 47 (D1), D367-D375. [3] Jarmolinska, A. I. et al. (2019), Proteins’ Knotty Problem, J. Mol. Biol., 431 (2), 244-257 [4] Elkins PA, et al. (2003), Insights into catalysis by a knotted TrmD tRNA methyltransferase, J. Mol. Biol., 333(5): 931-49 [5] Michel G. (2002), The structure of the RlmB 23S rRNA methyltransferase reveals a new methyltranferase fold with a unique knot, Structure (camb), 10: 1303-1315 |
Zakres tematów: |
Przegląd najnowszej literatury, stawianie hipotez i ich krytyczna analiza, zwrócenie uwagi na najnowsze metody stosowane w biologii strukturalnej. Omówienie etyki pracy naukowca oraz zasad bhp w pracy w laboratorium. Omówienie głównych celów projektu doktorskiej wraz z omówieniem możliwych sposobów finansowania badań doświadczalnych. Zwrócenie uwagi na rolę naukowca jako popularyzatora nauki. |
Metody dydaktyczne: |
Bezpośrednie spotkania z doktorantem w celu omówienia zagadnień. Prezentacja i omawianie wyników. |
Metody i kryteria oceniania: |
Cotygodniowo raporty podsumowujące wyniki i kolejne cele. Omówienia tych raportów. |
Uwagi: |
grupa 22 - CENT - Nauki Chemiczne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.