Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konteksty nauczania języka polskiego [3007-N1B2KJ] Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Konteksty nauczania języka polskiego [3007-N1B2KJ]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 7
Budynek Wydziału Polonistyki jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2023-06-12 11:30 : 13:00 sala 7
Budynek Wydziału Polonistyki
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Tomasz Kowalczuk
Literatura:

"Edukacja w muzeum rzeczywistym i wirtualnym", red. Dorota Folga-Januszewska i Elżbieta Grygiel, Kraków, Warszawa 2013.

Kinga Anna Gajda, "Edukacyjna rola muzeum", Kraków 2019.

Susie Hodge, "Przewodnik po sztuce współczesnej. Dlaczego pięciolatek nie mógł tego zrobić", tłum. Dorota Skalska-Stefańska, Warszawa 2014.

Susie Hodge, "Sztuka. 50 idei, które powinieneś znać", tłum. Anna Klingower, Warszawa 2020.

"Muzea literackie: historia, edukacja, perspektywy", red. Grzegorz Żuk, Ewa Łoś, Lublin 2012.

"Muzeum sztuki: od Luwru do Bilbao", red. Maria Popczyk, Katowice 2006.

Jolanta Skutnik, "Muzeum sztuki współczesnej jako przestrzeń edukacji", Katowice 2008.

Zakres tematów:

Zajęcia będą poświęcone muzeom jako przestrzeni edukacyjnej. Naturalnym kontekstem naszych rozważań będą warszawskie muzea i galerie sztuki, ale - o ile w zajęciach wezmą udział osoby zainteresowane innymi regionami Polski - możemy scharakteryzować także zbiory muzeów poza Warszawą, w szczególności w Krakowie (Muzeum Narodowe, Bunkier Sztuki, MOCAK), w Łodzi (MS1, MS2), w Poznaniu (Muzeum Narodowe), w Toruniu (Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu), w okolicach Radomia (Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku) i in. Zależnie od dostępności wystaw i sytuacji epidemicznej zwiedzimy wybrane spośród następujących placówek:

1. Muzeum Narodowe w Warszawie,

2. Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki,

3. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski,

4. Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Muzeum nad Wisłą),

5. Muzeum Narodowe Królikarnia, Park Rzeźby Królikarnia,

6. Galeria Foksal

7. Fundacja Galerii Foksal,

8. Galeria Raster

9. Miejsce Projektów Zachęty,

10. Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie

11. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

12. Muzeum Fryderyka Chopina

- i inne, zależnie od zainteresowań studentek (-ów).

Metody dydaktyczne:

wycieczki, dyskusja, metoda projektu

Metody i kryteria oceniania:

Oceniana będzie aktywność na zajęciach oraz projekt: pomysł na cykl lekcji muzealnych powiązanych z wiedzą o literaturze polskiej w szkole ponadpodstawowej.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-1729fa717 (2023-05-11)