Konteksty nauczania języka polskiego [3007-N1B2KJ]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konteksty nauczania języka polskiego [3007-N1B2KJ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Tomasz Kowalczuk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
"Edukacja w muzeum rzeczywistym i wirtualnym", red. Dorota Folga-Januszewska i Elżbieta Grygiel, Kraków, Warszawa 2013. Kinga Anna Gajda, "Edukacyjna rola muzeum", Kraków 2019. Susie Hodge, "Przewodnik po sztuce współczesnej. Dlaczego pięciolatek nie mógł tego zrobić", tłum. Dorota Skalska-Stefańska, Warszawa 2014. Susie Hodge, "Sztuka. 50 idei, które powinieneś znać", tłum. Anna Klingower, Warszawa 2020. "Muzea literackie: historia, edukacja, perspektywy", red. Grzegorz Żuk, Ewa Łoś, Lublin 2012. "Muzeum sztuki: od Luwru do Bilbao", red. Maria Popczyk, Katowice 2006. Jolanta Skutnik, "Muzeum sztuki współczesnej jako przestrzeń edukacji", Katowice 2008. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia będą poświęcone muzeom jako przestrzeni edukacyjnej. Naturalnym kontekstem naszych rozważań będą warszawskie muzea i galerie sztuki, ale - o ile w zajęciach wezmą udział osoby zainteresowane innymi regionami Polski - możemy scharakteryzować także zbiory muzeów poza Warszawą, w szczególności w Krakowie (Muzeum Narodowe, Bunkier Sztuki, MOCAK), w Łodzi (MS1, MS2), w Poznaniu (Muzeum Narodowe), w Toruniu (Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu), w okolicach Radomia (Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku) i in. Zależnie od dostępności wystaw i sytuacji epidemicznej zwiedzimy wybrane spośród następujących placówek: 1. Muzeum Narodowe w Warszawie, 2. Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki, 3. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, 4. Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Muzeum nad Wisłą), 5. Muzeum Narodowe Królikarnia, Park Rzeźby Królikarnia, 6. Galeria Foksal 7. Fundacja Galerii Foksal, 8. Galeria Raster 9. Miejsce Projektów Zachęty, 10. Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie 11. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN 12. Muzeum Fryderyka Chopina - i inne, zależnie od zainteresowań studentek (-ów). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wycieczki, dyskusja, metoda projektu |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana będzie aktywność na zajęciach oraz projekt: pomysł na cykl lekcji muzealnych powiązanych z wiedzą o literaturze polskiej w szkole ponadpodstawowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.