Seminarium magisterskie [2600-MSMdz2SM]
Semestr letni 2023/24
Seminarium magisterskie,
grupa nr 40
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2600-MSMdz2SM] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 40 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 1 |
Limit miejsc: | 1 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Paweł Wójcik |
Zakres tematów: |
<8 Psychografia a postawy i zachowania konsumentów Program seminarium: Słowo „psychografia” oznacza w dosłownym tłumaczeniu „grafikę” (łac. graphics) „psychiki” (łac. psyche) człowieka. W branży marketingowej termin „psychografia” pojawia się najczęściej w kontekście segmentacji psychograficznej czyli podziału konsumentów na grupy (segmenty) różniące się miedzy sobą ze względu profil osobowości i inne właściwości psychologiczne. Analiza psychograficzna oznacza więc opis psychiki konsumenta pod względem kilku kluczowych wymiarów psychologicznych, z których najważniejsze to potrzeby i motywacje, osobowość oraz jak postrzega on samego siebie. Seminarium magisterskie ma na celu prowadzenie badań pokazujących jaki jest związek pomiędzy wybranymi wymiarami psychologicznymi, np. osobowości, obrazem samego siebie, a zachowaniami konsumentów. W trakcie prowadzonym badań będziemy poszukiwali odpowiedzi na pytania, na przykład, czy konsumenci o skłonnościach narcystycznych częściej korzystają z portali społecznościowych?; czy wysoka ekstrawersja konsumentów ma związek z lojalnością wobec marek produktów?; itp. |
Uwagi: |
Dr Paweł Wójcik - Psychografia a postawy i zachowania konsumentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.