Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne kino rosyjskie (Contemporary Russian Cinema) [4024-WKR-OG] Semestr zimowy 2024/25
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Współczesne kino rosyjskie (Contemporary Russian Cinema) [4024-WKR-OG]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (jeszcze nie rozpoczęty)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-10-03 11:30 : 13:00 sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych
2024-10-10 11:30 : 13:00 sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych
2024-10-17 11:30 : 13:00 sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych
2024-10-24 11:30 : 13:00 sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych
2024-10-31 11:30 : 13:00 sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Deczewska
Literatura:

• Autorzy kina europejskiego, pod red. G. Strachówny i J. Wojnickiej, Kraków 2003.

• Gustin M., Kino w mieście. Miasto w kinie. Petersburska twórczość filmowa w czasie transformacji, Gdańsk 2017.

• Kino wobec sztuk: związki - inspiracje - przenikanie: ponowoczesność i wielokulturowość, pod red. D. Skotarczak i J. Nowakowskiego, Poznań 2007.

• Kossakowska-Maras M., Мир русского кино, Rzeszów 2013.

• Łotman J., Semiotyka filmu, Warszawa 1983.

• Nowe kino rosyjskie wobec tradycji literackiej i filmowej, pod red. P. Bogusz-Tessmer, Poznań 2017.

• Post M., Film jako tekst multimodalny, Wrocław 2017.

• Агафонова Н.А., Искусство кино. Этапы, стили, мастера, Минск 2005.

• Гашева, Н. Н. Современное российское кино: культурологический аспект, Вестник КЕМГУКИ 21/2012.

• Глебова Н.Н., Орехова И.А., О русских фильмах по-русски, Москва 2017.

• Данилова Н.В., Музыка в кино как режиссер смыслового ряда, Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина, 2014.

• Дурынина Л.А., Поэтика русской новой драмы ХХ-х годов (На материале творчества И.Вырыпаева), Красноярск 2018.

• Елистратов В. C., Cловарь крылатых фраз российского кино, Москва 2010.

• Кувшинова М., Пять лет без Балабанова, www.takiedela.ru/2018/05/pyat-let-bez-balabanova

• Наборщикова С., Кино в России больше, чем кино – интервью с Жоэлем Шапроном, https://iz.ru/684851/svetlana-naborshchikova/kino-v-rossii-bolshe-chem-kino

• Орлова Ю., Российское кино XXI века, www.cablook.com/inspiration/rossijskoe-kino-xxi-veka/

• Плахов А., Режиссеры будущего. 1, 2 т., Санкт-Петербург 2009.

• Чичина Е.А., Современный отечественный кинематограф: новая идентичность, Известия вузов 1/2014.

Zakres tematów:

1. Современное русское кино в культурологическом, историческом и социальном контекстах

2. Андрей Кончаловский – взгляд с другой стороны

3. Андрей Звягинцев – фильм как угрызение совести

4. Алексей Балабанов – энциклопедия постсоветского общества

5. Павел Лунгин – загадка обычного человека

6. Павел Чухрай – коммерческое кино без компромиссов

7. Валерия Гай Германика – фильм как способ выживания

8. Алексей Учитель – красота как предчувствие

9. Кира Муратова - аккорды чувств и образов

10. Кирилл Серебренников – несвободное творчество

11. Наталья Меркулова, Алексей Чупов - фильм, который удивил всех

12. Валерий Тодоровский – кино, которое гипнотизирует

13. Сергей Лозница - документалист в игровом кино

14. Ахтем Сеитаблаев - истрия в главной роли

15. Юрий Быков - дураки и люди

16. Главные особенности современного русского кино - подведение итогов курса

Metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, metoda komunikacyjna, praca z filmem

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Warunki uzyskania zaliczenia:

Obecność na zajęciach, dopuszczalne 2 nieobecności.

Aktywność na zajęciach.

Wystąpienie na zajęciach z prezentacją na temat wybranego reżysera i / lub filmu

Zaliczenie poprawkowe przy spełneniu w/w warunków.

Uwagi:

Przedmiot semestralny. Zajęcia odbywają sie raz w tygodniu. Przedmiot realizowany po rosyjsku na poziomie B2+

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-7ba4b2847 (2024-06-12)