Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP] Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 15
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Dorota Campfield
Literatura:

• Alderson, P. & Morrow, V. (2020). The Ethics of Research with Children and Young People: A practical Handbook. Sage Publications Ltd.

• Andrews, R. (2003). Research Questions. Continuum International Publishing.

• Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press.

• Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP.

• Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge.

• Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP.

• Mackey, A. & Gass, S. M. (2015). Second Language Research, 2nd edition. Routledge

• Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge.

• O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications.

• Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic.

• Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology, London: Palgrave Macmillan.

• Pring, R. (2015). Philosophy of Educational Research, 3rd edition. Bloomsbury Academic.

• Punch, K. F. (2013). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches, 3rd edition, Sage Publications Ltd.

• Robson, C. & McCartan, K. (2015). Real World Research, 4th edition. John Wiley & Sons

Zakres tematów:

W semestrze trzecim tematyka zajęć obejmuje:

• przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów poznawczych i pilotażu narzędzi i procedur badawczych

• metodologia badań edukacyjnych – metody i techniki zbierania danych, procedury badawcze

• przygotowanie bazy danych

• analiza danych badawczych

• przygotwanie raportu z przeprowadzonych badań

• względy etyczne w badaniach edukacyjnych

• cytowania i odniesienia do literatury

• rozwijanie umiejętności niezbędnych do ukończenia pracy magisterskiej

• planowanie prac, ustalanie celów, zarządzanie czasem i dotrzymywanie terminów

Studenci przygotowują i przeprowadzają wywiady poznawcze i pilotaż narzędzi badawczych oraz badanie główne i przedstawiają wyniki tych działań na zajęciach. Studenci wprowadzają zebranie dane ilościowe do arkuszy kalkulacyjnych, a następnie korzystają z oprogramowania SPSS w celu przeprowadzenia analizy statystycznej danych i przygotowania wizualizacji wyników badań.

Metody dydaktyczne:

• Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy) - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, tekst programowany, prezentacja multimedialna

• Metody poszukujące (samodzielnego uczenia się) - metoda problemowa i sytuacyjna, ćwiczeniowa, burza mózgów, studium przypadku, projekt, eksperyment i obserwacja (pomiar w terenie), dyskusja (panelowa, seminaryjna), referat (indywidualna prezentacja studencka).

• Metody eksponujące - pokaz (demonstrowanie zjawisk), wystawa (wyniki prac indywidualnych lub zespołowych).

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych.

Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez promotora.

Student uzyskuje zaliczenie w trzecim semestrze na podstawie:

- przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach,

- terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach synchronicznych i asynchronicznych na platformie "Kampus" CKC UW zaplanowanych na trzeci semestr,

- uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na trzeci semestr.

Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w trzecim semestrze jest:

1) obecność na seminarium

2) przeprowadzenie badania,

3) zebranie danych,

4) analiza zebranych w badaniu danych,

5) przygotowanie pierwszej wersji raportu z badań (rozdziału empirycznego pracy) i uzyskanie pozytywnej oceny.

Ocena końcowa z seminarium w trzecim semestrze stanowi:

- 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13)

- 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie "Kampus" CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13).

Skala ocen:

95-100% - 5

90-94% - 5-

85-89% - 4+

80-84% - 4

75-79% - 4-

70-74% - 3+

65-69% - 3

60-64% - 3-

0-59% - 2

Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania):

- terminowość wykonania zadania,

- zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania),

- kompletność,

- klarowność i logika wywodu,

- organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy,

- wnikliwość i jakość argumentacji,

- poprawność raportu z badań i wniosków,

- liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA),

- poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia).

Uwagi:

seminarium (dr Dorota Campfield)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c345f6b74 (2024-12-18)