Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP]
Semestr zimowy 2024/25
Seminarium dyplomowe,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe 3 [4100-IIIMSEMDYP] | ||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(w trakcie)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Campfield | ||||||||||||||
Literatura: |
• Alderson, P. & Morrow, V. (2020). The Ethics of Research with Children and Young People: A practical Handbook. Sage Publications Ltd. • Andrews, R. (2003). Research Questions. Continuum International Publishing. • Brown, J. D., & Coombe, C. (Eds.). (2015). The Cambridge guide to research in language teaching and learning. Cambridge: Cambridge University Press. • Brown, J. D., & Rodgers, T. S. (2002). Doing second language research. Oxford: OUP. • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2018). Research methods in education. London: Routledge. • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford: OUP. • Mackey, A. & Gass, S. M. (2015). Second Language Research, 2nd edition. Routledge • Mackey, A., & Gass Susan M. (2016). Second language research methodology and design. New York: Routledge. • O’leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE Publications. • Paltridge, B., & Phakiti, A. (Eds.). (2018). Research methods in applied linguistics: A practical resource. London: Bloomsbury Academic. • Phakiti, A., De Costa, P., Plonsky, L., & Starfield, S. (Eds.). (2018). The Palgrave handbook of applied linguistics research methodology, London: Palgrave Macmillan. • Pring, R. (2015). Philosophy of Educational Research, 3rd edition. Bloomsbury Academic. • Punch, K. F. (2013). Introduction to Social Research: Quantitative and Qualitative Approaches, 3rd edition, Sage Publications Ltd. • Robson, C. & McCartan, K. (2015). Real World Research, 4th edition. John Wiley & Sons |
||||||||||||||
Zakres tematów: |
W semestrze trzecim tematyka zajęć obejmuje: • przygotowanie i przeprowadzenie wywiadów poznawczych i pilotażu narzędzi i procedur badawczych • metodologia badań edukacyjnych – metody i techniki zbierania danych, procedury badawcze • przygotowanie bazy danych • analiza danych badawczych • przygotwanie raportu z przeprowadzonych badań • względy etyczne w badaniach edukacyjnych • cytowania i odniesienia do literatury • rozwijanie umiejętności niezbędnych do ukończenia pracy magisterskiej • planowanie prac, ustalanie celów, zarządzanie czasem i dotrzymywanie terminów Studenci przygotowują i przeprowadzają wywiady poznawcze i pilotaż narzędzi badawczych oraz badanie główne i przedstawiają wyniki tych działań na zajęciach. Studenci wprowadzają zebranie dane ilościowe do arkuszy kalkulacyjnych, a następnie korzystają z oprogramowania SPSS w celu przeprowadzenia analizy statystycznej danych i przygotowania wizualizacji wyników badań. |
||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• Metody podające (słowne, asymilacji wiedzy) - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, tekst programowany, prezentacja multimedialna • Metody poszukujące (samodzielnego uczenia się) - metoda problemowa i sytuacyjna, ćwiczeniowa, burza mózgów, studium przypadku, projekt, eksperyment i obserwacja (pomiar w terenie), dyskusja (panelowa, seminaryjna), referat (indywidualna prezentacja studencka). • Metody eksponujące - pokaz (demonstrowanie zjawisk), wystawa (wyniki prac indywidualnych lub zespołowych). |
||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceny są jednakowe we wszystkich grupach seminaryjnych. Student przygotowuje kolejne elementy pracy magisterskiej zgodnie ze szczegółowym harmonogramem ustalonym przez promotora. Student uzyskuje zaliczenie w trzecim semestrze na podstawie: - przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach, - terminowego i zgodnego z instrukcją wykonywania zadań na zajęciach synchronicznych i asynchronicznych na platformie "Kampus" CKC UW zaplanowanych na trzeci semestr, - uzyskania pozytywnych ocen za poszczególne zadania zaplanowane na trzeci semestr. Warunkiem koniecznym do uzyskania zaliczenia w trzecim semestrze jest: 1) obecność na seminarium 2) przeprowadzenie badania, 3) zebranie danych, 4) analiza zebranych w badaniu danych, 5) przygotowanie pierwszej wersji raportu z badań (rozdziału empirycznego pracy) i uzyskanie pozytywnej oceny. Ocena końcowa z seminarium w trzecim semestrze stanowi: - 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13) - 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie "Kampus" CKC UW (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13). Skala ocen: 95-100% - 5 90-94% - 5- 85-89% - 4+ 80-84% - 4 75-79% - 4- 70-74% - 3+ 65-69% - 3 60-64% - 3- 0-59% - 2 Kryteria oceny prezentacji i zadań (mogą różnić się w zależności od charakteru zadania): - terminowość wykonania zadania, - zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania), - kompletność, - klarowność i logika wywodu, - organizacja treści i zgodność treści z tematem pracy, - wnikliwość i jakość argumentacji, - poprawność raportu z badań i wniosków, - liczba, dobór i dokumentacja źródeł (odpowiednio styl APA, MLA), - poprawność językowa (styl, gramatyka, słownictwo, pisownia). |
||||||||||||||
Uwagi: |
seminarium (dr Dorota Campfield) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.