Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ocena i pomiar kompetencji językowej [4100-3SOPKJO] Semestr zimowy 2024/25
Kurs internetowy, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Ocena i pomiar kompetencji językowej [4100-3SOPKJO]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/25 [2024Z] (zakończony)
Kurs internetowy [KINT], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Guz
Literatura:

Bachman L., Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Education.

Carr, N.T. (2018). Designing and analyzing language tests, Book with CD-ROM. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Repetytorium. Język angielski. Student's book: Answer key. Warszawa: Express Publishing. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Dooley, J. (2019). Egzamin ósmoklasisty. Practice Test (+CD). Warszawa: Express Publishing.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Douglas, D. (2009). Understanding language testing. London: Hodder Education.

Green, A. (2013). Exploring language assessment and testing. Language in action. Routledge.

Hughes A. (2013). Testing for language teachers, (2nd edition). Cambridge: CUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Ioannou-Georgiou, P., Pavlou, P. (2003). Assessing young learners. Oxford: OUP.

Jang E. E. (2014). Focus on assessment. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

McKay, P. (2006). Assessing young language learners. Cambridge: CUP.

McNamara, T. (2008) Language testing. Oxford: OUP. (zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

Nikolov. M. (2016). Assessing young learners of English: Global and local perspectives. New York: Springer.

Pinter, A. (2017). Teaching young language learners (Chapter 10, Assessment), (2nd edition). Oxford: OUP.

Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa I-III. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-I-III

Podstawa Programowa. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Szkoła podstawowa IV-VIII. Język obcy nowożytny. https://podstawaprogramowa.pl/Szkola-podstawowa-IV-VIII/Jezyk-obcy-nowozytny

University of Cambridge ESOL Examinations (2011). Using the CEFR: Principles of Good Practice October 2011. https://www.cambridgeenglish.org/Images/126011-using-cefr-principles-of-good-practice.pdf

Ur, P. (1996). A course in language teaching: Practice and theory. Oxford: OUP.(zasoby biblioteczne CKNJOiEE)

+ podręczniki do nauki języka angielskiego w klasach I-III i IV-VIII z wykazu podręczników dopuszczonych do użytku szkolnego do kształcenia ogólnego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki

! Lista pozycji bibliograficznych może ulec zmianie w zależności od potrzeb studentów i przebiegu/realizacji celów kursu.

Zakres tematów:

(w nawiasie podano szczegółowe efekty uczenia się ze standardu kształcenia nauczycieli realizowane na kursie)

1. Pojęcie biegłości i kompetencji językowej. Pojęcie i techniki oceniania kształtującego i podsumowującego. (C.W6. C.U6. D.1.1.W10. D.1.1.U8.)

2. Konstruowanie i przeprowadzania sprawdzianów/testów sprawdzających z języka obcego. Sposoby i zasady konstruowania miarodajnych i wiarygodnych sprawdzianów/testów sprawdzających oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów na I i II etapie edukacyjnym

(D.1.1.W11 D.1.1.W14 D.1.1.U9 D.1.1.U10 D.1.1.U11.)

- Techniki testowania słownictwa. Ocena wiedzy leksykalnej - I i II etap edukacyjny.

- Techniki testowania wiedzy gramatycznej. Ocena kompetencji gramatycznej - II etap edukacyjny.

- Ocenianie umiejętności słuchania i czytania - II etap edukacyjny.

- Ocenianie umiejętności pisania - II etap edukacyjny.

- Ocenianie umiejętności mówienia i wymowy - I i II etap edukacyjny.

3. Egzamin ósmoklasisty: cele, struktura, zawartość egzaminu i techniki przygotowania uczniów do egzaminu.( D.1.1.W10. D.1.1.W11.)

4. Międzynarodowe egzaminy zewnętrzne certyfikujące biegłość językową. (D.1.1.W10.)

5. Ocena poziomu biegłości językowej: Europejski System Opisu Kształcenia Językowego.

(C.W6. D.1.1.W10. D.1.1.W14.)

Szczegółowe efekty uczenia się ze standardu kształcenia nauczycieli realizowane na kursie:

C.W6. C.U6. D.1.1.W10. D.1.1.W11. D.1.1.W14 D.1.1.U8 D.1.1.U9 D.1.1.U10 D.1.1.U11. D.1.1.K9.

Zakres tematów może ulec zmianie w zależności od potrzeb studentów i stopnia/tempa realizacji celów kursu.

Metody dydaktyczne:

Stosowane metody są zróżnicowane, a ich wybór zależy od zadania i trybu pracy.

Metody dydaktyczne podczas pracy w trybie synchronicznym przy włączonych cały czas kamerach:

- wykład konwersatoryjny - prezentacje ppt, filmy dydaktyczne

- metoda webquest - wyszukiwanie i gromadzenie informacji z zasobów internetowych- analiza przypadku/rozwiązywanie problemu

- symulacja/drama/odgrywanie ról- wcielanie się w rolę ocenianego/oceniającego

- metoda klasy odwróconej

- metoda tekstu przewodniego (fazy: informacji, planowania, ustalenia, wykonania, sprawdzenia, analizy)

Dodatkowo podczas zajęć prowadzonych w trybie synchronicznym przy wyłączonych kamerach stosuje się następujące metody:

- samodzielna pracy studentów przy wyłączonej kamerze: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie

pracy w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share

- nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści

debriefing

- rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, pracą w podgrupach itd. wspólne analizowanie przebiegu zajęć i ich efektów

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach - kurs obejmuje 7 spotkań w trybie zdalnym synchronicznym w semestrze, wymagana jest 100% obecność.

Student jest oceniany na podstawie następujących kryteriów:

1) przygotowanie i aktywny udział w zajęciach;

2) terminowe i zgodne z instrukcją wykonywanie pisemnych zadań na zajęciach i/lub na platformie Kampus (K_W01 K_W03 K_W09 K_W19 K_W2)

3) uzyskanie pozytywnych ocen z dwóch zadań kluczowych:

- autorski sprawdzian dla klas VII-VIII weryfikujący opanowanie wskazanego zakresu materiału z podręczników do nauki języka angielskiego realizujących Podstawę programową na II etapie edukacyjnym; - praca w parach, termin złożenia styczeń 2025 (K_U09 K_U19 K_U20 K_U23

K_K06)

- test sprawdzający (K_W01 K_W03 K_W09 K_W19)

Sprawdziany skonstruowane przez studentów ocenianie są na podstawie następujących kryteriów:

1) poprawność językowa (gramatyka, słownictwo, pisownia);

2) zakres testu i jego wiarygodność ("validity") - zgodność z wskazanym zakresem materiału, kompletność testu;

3) typy zadań/ćwiczeń i stopień ich znajomości;

4) organizacja treści w teście, kolejność ćwiczeń;

5) kompletność i poprawność poleceń, dobór przykładów i pytań;

6) stopień trudności i wykonalność testu'

7) wygląd testu, rozkład ćwiczeń, czytelność testu;

8) punktacja i skala ocen, waga ćwiczeń/pytań;

9) zgodność z instrukcją (również w zakresie formatowania).

Ocena końcowa z kursu w poszczególnych semestrach stanowi:

- 90% oceny za zrealizowanie zadań kluczowych

- 10% oceny za przygotowanie zadań cząstkowych i aktywny udział w zajęciach

Skala ocen do testu końcowego:

90-100% - 5

85-89% - 4,5

75-84% - 4

70-74% - 3,5

60-69% - 3

0-59% - 2

Uwagi:

Kurs "Ocena i Pomiar ..." jest kursem internetowym prowadzonym w trybie zdalnym synchronicznym.

Obejmuje 7 spotkań, które odbywają są co dwa tygodnie na żywo za pomocą platformy Zoom w terminach zgodnych z planem zajęć dostępnym na stronie CKNJOIEE.

Obecność sprawdzana jest poprzez wyczytywanie list uczestników na głos. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.

W przypadku choroby studenci są zobowiązani do niezwłocznego usprawiedliwiania nieobecności i samodzielnej realizacji materiału, który jest przyporządkowany do zajęć, których dotyczy nieobecność.

Kurs "Ocena i pomiar ..." jest dokumentowany na platformie Kampus 2, gdzie znajdują się wszystkie informacje, komunikaty, instrukcje, materiały i linki do zajęć.

UWAGA! Dopuszcza się zastosowanie narzędzi opartych na SI do weryfikacji poprawności językowej konstruowanego na zaliczenie sprawdzianu końcowego dla klasy VII.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-bc9fa12b9 (2025-06-25)