Akademia Zrównoważonego Rozwoju - OG Platformy Zielonego Dialogu (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Platforma Zielonego Dialogu)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||
---|---|---|---|---|---|
2023Z | |||||
0303-PZD-AZR-ABC-OG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Określenie „zrównoważony rozwój” weszło do codziennego słownika i staje się coraz częściej używaną, popularną kategorią określania i oceniania. W powszechnym dyskursie wymagane jest od nas zachowanie dążące do uzyskania zrównoważonego rozwoju – w podtekście w oczekiwaniu, że degradacja naszej planety zostanie zahamowana lub spowolniona, a rozwój zachowany lub zintensyfikowany. Ten kurs przedstawia podstawowe elementy, na które należy zwrócić uwagę rozważając definiowanie zrównoważonego rozwoju i sposoby dążenia do niego. Co to jest zrównoważony rozwój? Czy można zapobiegać degradacji środowiska? Które elementy naszego codziennego życia można dostosować do oczekiwania osiągnięcia zrównoważonego rozwoju? Co wymusza zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwach? Jak przedsiębiorstwa osiągają zrównoważony rozwój? Przed jakimi wyzwaniami stają poszczególne branże produkcji i usług? Kurs prowadzony jest we współpracy z przedsiębiorstwami |
|
|||
0303-PZD-AZR-BEP-OG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo energetyczne jest kluczowe dla funkcjonowania każdego państwa ale i ludzi. Konieczność ustalenia sposobów jego zapewniania stała się szczególnie widoczna wobec zagrożeń ostatnich lat (zmiany środowiskowe, pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie). Wszystkie one – i te niewymienione – wskazują na strategiczny charakter konieczności dbania o ciągły dostęp do zasobów energetycznych oraz modelowania efektywnego sposobu ich wykorzystania. Przedmiot oparty jest o dwie metody dydaktyczne: edukację partycypacyjną z elementami Problem-Based Learning. Oznacza to, że choć w sposób moderowany przez prowadzących, to studenci w dyskusji wyznaczają kierunek przedmiotu, wskazując obszary kluczowe do zbadania w celu odpowiedzenia na główne pytanie: Jak zapewnić bezpieczeństwo energetyczne Polsce? Rozłożona na etapy i oparta o zmodyfikowany schemat procesu projektowania praca indywidualna i w grupach ma doprowadzić do przygotowania modeli zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polsce. |
|
|||