Akademia Zrównoważonego Rozwoju - OG Platformy Zielonego Dialogu (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Platforma Zielonego Dialogu)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2024L | |||||
0303-PZD-AZR-ABC-OG |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Określenie „zrównoważony rozwój” weszło do codziennego słownika i staje się coraz częściej używaną, popularną kategorią określania i oceniania. W powszechnym dyskursie wymagane jest od nas zachowanie dążące do uzyskania zrównoważonego rozwoju – w podtekście w oczekiwaniu, że degradacja naszej planety zostanie zahamowana lub spowolniona, a rozwój zachowany lub zintensyfikowany. Ten kurs przedstawia podstawowe elementy, na które należy zwrócić uwagę rozważając definiowanie zrównoważonego rozwoju i sposoby dążenia do niego. Co to jest zrównoważony rozwój? Czy można zapobiegać degradacji środowiska? Które elementy naszego codziennego życia można dostosować do oczekiwania osiągnięcia zrównoważonego rozwoju? Co wymusza zrównoważony rozwój w przedsiębiorstwach? Jak przedsiębiorstwa osiągają zrównoważony rozwój? Przed jakimi wyzwaniami stają poszczególne branże produkcji i usług? Kurs prowadzony jest we współpracy z przedsiębiorstwami |
|
||
0303-PZD-AZR-BEP-OG |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Bezpieczeństwo energetyczne jest kluczowe dla funkcjonowania każdego państwa ale i ludzi. Konieczność ustalenia sposobów jego zapewniania stała się szczególnie widoczna wobec zagrożeń ostatnich lat (zmiany środowiskowe, pandemia COVID-19, wojna na Ukrainie). Wszystkie one – i te niewymienione – wskazują na strategiczny charakter konieczności dbania o ciągły dostęp do zasobów energetycznych oraz modelowania efektywnego sposobu ich wykorzystania. Przedmiot oparty jest o dwie metody dydaktyczne: edukację partycypacyjną z elementami Problem-Based Learning. Oznacza to, że choć w sposób moderowany przez prowadzących, to studenci w dyskusji wyznaczają kierunek przedmiotu, wskazując obszary kluczowe do zbadania w celu odpowiedzenia na główne pytanie: Jak zapewnić bezpieczeństwo energetyczne Polsce? Rozłożona na etapy i oparta o zmodyfikowany schemat procesu projektowania praca indywidualna i w grupach ma doprowadzić do przygotowania modeli zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego Polsce. |
|
||
0303-AZR-PZD-EP-OG |
Energia dla Polski (od 2025-02-17)
|
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
- (od 2025-02-17) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
- (od 2025-02-17) Akademia Zrównoważonego Rozwoju - OG Platformy Zielonego Dialogu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przeprowadzenie uczestników jednocześnie przez dwa procesy: 1. Zapoznanie się z podstawami analizy energetyki w Polsce (poznanie zasobów, ich pochodzenia, możliwości technologicznych, problemów sektora energetycznego i zasad transformacji energetycznej) 2. Ułożenie wypowiedzi pisemnej w mały format akademicki (od zapoznania się z koncepcją hipotezy po elementy służące jej weryfikacji i wybór odpowiednich źródeł). Praca studentów odbywa się więc dwupoziomowo – jednocześnie z poznawaniem treści merytorycznych odnoszących się do realiów sektora energetycznego w Polsce, uczestnicy zdobywają umiejętności wspierające ich proces rozwoju naukowego. Ostatecznym efektem zajęć jest indywidualnie przygotowany przez uczestnika esej. Uczestnicy pracują wspólnie, choć zakres merytoryczny jest częściowo personalizowany. Jest to więc połączenie w dydaktyce metod klasycznych, Problem-Based Learning (PBL) oraz Reaserch-Based Teaching. |
|
|