Oferta przedmiotowa jednostki Platforma Zielonego Dialogu
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024L | 2025Z | |||||
0303-AZR-PZD-ETE-OG | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
Skrócony opis
Kurs wprowadza studentów w mikroekonomiczne podstawy globalnego przejścia od paliw kopalnych do niskoemisyjnych źródeł energii. Poprzez połączenie teorii i zastosowań praktycznych, uczestnicy uczą się, w jaki sposób ceny, polityki publiczne oraz innowacje technologiczne napędzają transformację energetyczną oraz jak rynki pracy, gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa się do niej dostosowują. |
|
||
0303-AZR-PZD-EP-OG |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przeprowadzenie uczestników jednocześnie przez dwa procesy: 1. Zapoznanie się z podstawami analizy energetyki w Polsce (poznanie zasobów, ich pochodzenia, możliwości technologicznych, problemów sektora energetycznego i zasad transformacji energetycznej) 2. Ułożenie wypowiedzi pisemnej w mały format akademicki (od zapoznania się z koncepcją hipotezy po elementy służące jej weryfikacji i wybór odpowiednich źródeł). Praca studentów odbywa się więc dwupoziomowo – jednocześnie z poznawaniem treści merytorycznych odnoszących się do realiów sektora energetycznego w Polsce, uczestnicy zdobywają umiejętności wspierające ich proces rozwoju naukowego. Ostatecznym efektem zajęć jest indywidualnie przygotowany przez uczestnika esej. Uczestnicy pracują wspólnie, choć zakres merytoryczny jest częściowo personalizowany. Jest to więc połączenie w dydaktyce metod klasycznych, Problem-Based Learning (PBL) oraz Reaserch-Based Teaching. |
|
||
0303-AZR-PZD-EnP-OG | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
Skrócony opis
Przedmiotem zajęć są kluczowe kwestie związane z transformacją energetyczną w Polsce i UE, ze szczególnym uwzględnieniem roli innowacyjnych rozwiązań oraz technologii energetycznych w tym procesie. Tematyka kursu obejmuje zagadnienia analizowane z perspektywy uwarunkowań politycznych, prawnych, ekonomicznych i środowiskowych. Konwersatorium ma na celu ukazanie złożoności oraz dynamiki przemian zachodzących w sektorze energetycznym w kontekście dążenia do nowoczesnego, bezpiecznego i zrównoważonego systemu energetycznego. Poprzez udział w zajęciach studenci zdobędą podstawową wiedzę na temat miksu energetycznego, polityki klimatyczno-energetycznej UE, regulacji dotyczących odnawialnych źródeł energii, energetyki jądrowej oraz mechanizmów wspierających sprawiedliwą transformację. Istotnym elementem programu jest również omówienie roli nowych technologii energetycznych w procesie transformacji, takich jak m.in. magazyny energii, agrowoltaika czy też małe reaktory modułowe (SMR). |
|
||
0303-AZR-PZD-OK-OG | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie teorii i praktyki ochrony konsumentów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi w kontekście wyzwań związanych z transformacją ekologiczną i zrównoważonym rozwojem. Planowanym efektem jest rozwinięcie świadomości prawnej, ekologicznej i społecznej uczestników kursu. Zajęcia będą prowadzone w formie swobodnej dyskusji i wymiany zdań, opartej o case study (studium przypadku) oraz poprzedzonej wprowadzeniem do tematu przez prowadzącego. Wybrane zajęcia będą uzupełniane o krytyczną analizę tekstów źródłowych i konkretnych przykładów, zarówno greenwashingu, jak i pozytywnych działań przedsiębiorców dla środowiska przy produkowaniu i sprzedaży oferowanych produktów lub usług. |
|
||