Oferta przedmiotowa jednostki Wydział Pedagogiczny
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2024 - Rok akademicki 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025L - Semestr letni 2025/26 2025 - Rok akademicki 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2024 | 2025Z | 2025L | 2025 | |||||
2300-PBEP-OG | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Edukacja i funkcje społeczne kobiet w Rzeczypospolitej w kontekście społecznym politycznym i kulturowym XVI-XVIII w |
|
||
2300-AMO-OG | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim (Uniwersytet Warszawski)
- (od 2025-10-01) Przedmioty ogólnouniweryteckie Wydziału Pedagogicznego
Skrócony opis
Workshops will equip participants with knowledge and practical skills in the field of multicultural and communication competences related to equality behavior. The aim of the course is to strengthen equality attitudes among English speaking students of the University of Warsaw. During the course they will acquire new knowledge about discrimination and equality behavior, as well as develop their skills related to counteracting discrimination in the academic community. |
|
||
2300-N-OG-AH | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z twórczością i życiem Agnieszki Holland. Studenci będą mieli możliwość obejrzenia najważniejszych filmów reżyserki. Dobór repertuaru został tak przeprowadzony, aby pokazać różnorodność prezentowanych dzieł. Studenci będą pisali recenzje lub/i nagrywali krótkie filmiki dotyczące obejrzanych filmów, a także przemian społecznych i obyczajowych, co jak w zwierciadle odbija się w historii kina. |
|
||
2300-MNN-AMK |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z aktywnymi metodami kształcenia, omówienie ich cech charakterystycznych oraz przygotowanie do samodzielnego opracowania programu i przeprowadzenia cyklu szkoleniowego. |
|
||
2300-J-PS-MP-A-A | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza doświadczeń z praktyk to zajęcia mające na celu omówienie i refleksję nad obserwacjami zdobytymi przez studentów podczas 60-godzinnej praktyki odbywanej na II roku studiów (w I i II semestrze). Studenci dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania przedszkoli (ogólnodostępnych/specjalnych) oraz szkół (ogólnodostępnych/specjalnych), ze szczególnym uwzględnieniem organizacji pracy oraz obowiązków pracowników. Dzięki podziałowi praktyki na 30 godzin w przedszkolu i 30 godzin w szkole, studenci mają możliwość porównania specyfiki pracy w obu typach placówek. |
|
||
2300-J-PS-MPR-AD | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-J-PS-MPRZ-Ad | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-NJ-PR-2-AD | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-NJ-PR-AD-1 | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-SP-MAT-SM3-AD | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-J-PS-MPR-AD2 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-SP-PZO-M2-PKD | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
1600-SZD-SPEC-AK-PED | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład konwersatoryjny 20h Stosowane metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, analiza studiów przypadku, gra dydaktyczna |
|
||
2300-MPRJ-AGZ | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma za zadanie wprowadzić studentów w metodykę pracy animacyjnej, przedstawić podstawowe techniki pracy z grupą i umożliwić im praktyczne działanie w grupie zadaniowej na bazie własnego projektu animacyjnego. Studenci zostaną zapoznani z różnymi problemami wynikającymi na różnych płaszczyznach w pracy z grupami, w których są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zajęcia mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami, metodami i technikami oraz strategiami tworzenia efektywnej grupy zadaniowej i wspomagania jej działania. Omówione zostaną uwarunkowania sprzyjające zaistnieniu w grupie możliwie optymalnej komunikacji interpersonalnej, a także sposoby radzenia sobie z problemami i konfliktami w grupie i przez grupę. Zajęcia zostaną zakończone realizacją przez uczestników zajęć własnych projektów animacyjnych. |
|
||
2300-MS4-ASK | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem modułu jest zapoznanie studentów z różnymi aspektami działalności animacyjnej i możliwościami jej realizowania we współpracy z różnymi instytucjami. Moduł jest podsumowaniem zdobytej wiedzy i umiejętności z obszaru danej specjalności, co wyraża się w samodzielnie przygotowanym projekcie animacyjnym. |
|
||
2300-NUSM1-MR | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot stanowi przygotowanie do napisania własnej pracy magisterskiej pod okiem promotora. |
|
||
2300-NUSM2-MR | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Rok akademicki 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot stanowi przygotowanie do napisania własnej pracy magisterskiej pod okiem promotora. |
|
||
2300-MECN-AP | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z rolą animatorów w centrach i muzeach nauki, ze szczególnym uwzględnieniem pracy w przestrzeni wystaw interaktywnych. Podczas trzech bloków warsztatowych uczestnicy poznają potrzeby odwiedzających i instytucji, zdobędą praktyczne umiejętności animowania oraz spotkają się z praktykami z branży. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej, umożliwiającej aktywne rozwijanie kompetencji i wymianę doświadczeń. |
|
||
2300-J-PS-MPRO-A | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza doświadczeń z praktyk to zajęcia mające na celu omówienie i refleksję nad obserwacjami zdobytymi przez studentów podczas 30-godzinnej praktyki odbywanej na I roku studiów (II semestr). Studenci dzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat funkcjonowania przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań opiekuńczo-wychowawczych, organizacji pracy oraz obowiązków pracowników. Dzięki podziałowi praktyki na 15 godzin w przedszkolu i 15 godzin w szkole, studenci mają możliwość porównania specyfiki pracy w obu typach placówek. |
|
||
2300-AB-OG |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przybliżenie tego, czym są bunty i rewolucje, opór społeczny i kulturowy oraz analizę konkretnych przykładów. W trakcie zajęć będziemy zastanawiać się, jaki wpływ na historię i społeczeństwo mają bunty, z czego wynikają, jaki mają przebieg. Ponadto przeanalizujemy konkretne przykłady buntów i rewolucji. |
|
||
2300-J-MSPP-AK-K | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami wiedzy o kulturze z perspektywy antropologicznej. Studenci uzyskują wiedzę i kompetencje do dostrzegania oraz analizowania zjawisk kulturowych, w których pojawiają się pewne prawidłowości jak również dostrzegania ich specyfiki, znaczenia oraz kontekstu. |
|
||
2300-J-MSPP-AK-W | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami wiedzy o kulturze z perspektywy antropologicznej. Studenci uzyskują wiedzę i kompetencje do dostrzegania oraz analizowania zjawisk kulturowych, w których pojawiają się pewne prawidłowości jak również dostrzegania ich specyfiki, znaczenia oraz kontekstu. Studenci poznają zagadnienia, takie jak: 1. Podstawowe pojęcia i metody badań antropologicznych. 2. Kultura, jej klasyfikacje i rodzaje,związki z polityką. 3.Tożsamości grupowe (tożsamości narodowe, etniczne). 4. Media społecznościowe i kultura. 5.Związki antropologii z wychowaniem. 6. Opór kulturowy, bunty i rewolucje. |
|
||
2300-NJ-MSPP-AK-K | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Założeniem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami wiedzy o kulturze z perspektywy antropologicznej. Studenci uzyskują wiedzę i kompetencje do dostrzegania oraz analizowania zjawisk kulturowych, w których pojawiają się pewne prawidłowości jak również dostrzegania ich specyfiki, znaczenia oraz kontekstu. |
|
||
2300-NJ-MSPP-AK-W | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami wiedzy o kulturze z perspektywy antropologicznej. Studenci uzyskują wiedzę i kompetencje do dostrzegania oraz analizowania zjawisk kulturowych, w których pojawiają się pewne prawidłowości jak również dostrzegania ich specyfiki, znaczenia oraz kontekstu. Studenci poznają zagadnienia, takie jak: 1. Podstawowe pojęcia i metody badań antropologicznych. 2. Kultura, jej klasyfikacje i rodzaje,związki z polityką. 3.Tożsamości grupowe (tożsamości narodowe, etniczne). 4. Media społecznościowe i kultura. 5.Związki antropologii z wychowaniem. 6. Opór kulturowy, bunty i rewolucje. |
|
||
2300-NPK-AK | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć Antropologia kultury jest zapoznanie studentów z podstawowymi, pojęciami i kategoriami analizy kultury, a także aktualnymi zjawiskami kulturowymi. Szczególna uwaga poświęcona zostanie formom uczestnictwa w kulturze przez dzieci i młodzież, ich znaczeniu dla kształtowania się sposobów myślenia i działania oraz postrzeganiu przez nich otaczającej rzeczywistości. Dzieci i młodzież są jednocześnie twórcami kultury, jej uczestnikami oraz odbiorcami przekazów kulturowych, kierowanych do nich przez dorosłych. W trakcie zajęć przybliżone zostaną także praktyki kulturowe związane z okresem dzieciństwa i młodości, ich ewolucja oraz rola, zarówno w życiu indywidualnym, jak i w relacjach rówieśniczych. |
|
||
2300-MS4-ASK-AW | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-EAIA-KJO | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-SP-MAT-SM2-ZR |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-S2-ZKZ-AP | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2300-J-PR-A-APP |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci/tki podczas praktyki asystenckiej mają szansę poznać placówki przedszkolne jeśli chodzi o ich organizację, pracę dyrektora i nauczycieli, a także funkcjonowanie dzieci w grupie przedszkolnej. |
|
||