Wykład z epok (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Historii Sztuki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2023L - Semestr letni 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2023L | 2024Z | 2024L | |||||
3105-LMS-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-ARSEM-WE1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe (1400-1600). Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses. |
|
|||
3105-ARTSEM-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe (1400-1600). Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses. |
|
|||
3105-ANS1-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses. |
|
|||
3105-ANSII-OG | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses. |
|
|||
3105-ANSII-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory seminar will focus on the intersections between art and the five canonical senses – sight, hearing, smell, taste, and touch – in early modern Europe. Though visual arts were obviously perceived primarily by means of sight, in recent years scholars have increasingly turned to thinking about how the other senses may have been implicated in the creation and historical reception of works of art. Readings discussed during class will address this issue from a variety of perspectives, ranging from straightforward representations of acts associated with a particular sense, to works of art that demanded the simultaneous engagement of multiple senses. |
|
|||
3105-AEH-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory and interdisciplinary course does not require a background in the history of art and architecture. It deals with the definition of modern and contemporary art and architecture exhibitions, organised from the beginning of the 20 th century to the first decades of the 21 st century, as a heterochronic medium/form/constellation of works. |
|
|||
3105-AEH-WE1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory and interdisciplinary course does not require a background in the history of art and architecture. It deals with the definition of modern and contemporary art and architecture exhibitions, organised from the beginning of the 20 th century to the first decades of the 21 st century, as a heterochronic medium/form/constellation of works. |
|
|||
3105-LATPWNE-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia prezentujące problem migracji artystów z Rzeczypospolitej do innych państw europejskich w okresie nowożytnym. |
|
|||
3105-BISZRZ-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład poświęcony jest działalności artystycznej Gianlorenza Berniniego oraz jego znaczeniu dla sztuki XVII wieku. |
|
|||
3105-BISZRZ2-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-AAMC-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This introductory and interdisciplinary course requires no background in architectural history. It addresses the problems of the place of architecture in modern systems of the visual arts and contemporary visual culture. The history of modern and contemporary architecture (from 1800 to the present) is closely related to the history of painting, sculpture, photography, film, and performance. |
|
|||
3105-LFAZS-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia prezentujące artystyczne fundacje króla Zygmunta I. |
|
|||
3105-GAP-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z problematyką badawczą gotyckiej architekturą południowych pobrzeży Bałtyku, czyli terenów od Lubeki, przez Meklemburgię po Pomorze od XIII do schyłku XV w. |
|
|||
3105-LHC-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia poświęcone są znaczeniu dokonań samotnika z Aix-en- Provence dla sztuki 20. wieku, o tytule zaczerpniętym z głośnego obrazu Maurice’a Denis z 1900 roku, na którym rozpoznać można tak ważne postacie ówczesnej sztuki, jak: Edouard Vuillard, Maurice Denis, Paul Serusier, Paul Ranson, Ker-Xavier Roussel i Pierre Bonnard, marszand Ambrois Vollard, krytyk André Mellerio, Odilon Redon oraz żona Maurice’a – Martha Denis. Poddany analizie zostanie wpływ Cézanne'a na twórczość i teorię sztuki ważnych artystów europejskich, w tym polskich, wymienionych powyżej, a także m. in. André Deraina, Davida Hockneya, Kazimierza Malewicza, Pabla Picassa, Józefa Czapskiego, Władysława Strzemińskiego, Zygmunta Waliszewskiego. |
|
|||
3105-IZSZN-WE | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem zajęć w formule wykładu będzie zagadnienie ikonografii (o charakterze religijnym i świeckim) w nowoczesnej sztuce żydowskiej (od lat 70. XIX w. do 1960 r.) w Europie, Izraelu i w Stanach Zjednoczonych. W trakcie zajęć studenci zostaną zaznajomieni z podstawowymi pojęciami tradycji i kultury żydowskiej, a także z kontekstem historycznym analizowanych dzieł. Podczas zajęć akcent zostanie też położony na krytyczną lekturę tekstów dotyczących analizowanych motywów. |
|
||||
3105-PPNE-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lektura wybranych fragmentów nowożytnych diariuszy podróży osób udających się do krajów Zachodniej Europy w celach edukacyjnych oraz pełniących funkcje dyplomatyczne (zarówno reprezentujących Rzeczpospolitą, jak też do niej przybywających) będzie miała na celu poznanie reakcji mieszkańców Rzeczypospolitej, którym przyszło zetknąć się z nieznaną wcześniej rzeczywistością, ale także umożliwić rekonstrukcję sposobu postrzegania przez cudzoziemców realiów polsko-litewskich. Formułowane przy okazji komentarze i oceny będą ważną wskazówką dla zrozumienia różnic kulturowych w obrębie Starego Kontynentu. |
|
|||
3105-PKSA-WE1 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-PKSZTA-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-LRKZ-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-RZGK-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
3105-SZWKW-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sztuka w Królestwie Węgierskim ok. 1300-1550. Rzeźba, malarstwo, rzemiosło artystyczne w kontekście sztuki europejskiej. |
|
|||
3105-SZP-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład będzie próbą monografii Paryża jako średniowiecznej metropolii i sztuki która w niej powstawała od początku XII do końca XIII wieku. Głównym przedmiotem zainteresowania będzie topografia miasta, jego rozwój urbanistyczny, architektura sakralna oraz rezydencjonalna, a także najważniejsze gałęzi twórczości artystycznej, która kwitła w Paryżu – rzeźba, malarstwo miniaturowe i złotnictwo. |
|
|||
3105-SZP1-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład będzie próbą monografii Paryża jako średniowiecznej metropolii i sztuki która w niej powstawała od początku XII do końca XIII wieku. Głównym przedmiotem zainteresowania będzie topografia miasta, jego rozwój urbanistyczny, architektura sakralna oraz rezydencjonalna, a także najważniejsze gałęzi twórczości artystycznej, która kwitła w Paryżu – rzeźba, malarstwo miniaturowe i złotnictwo. |
|
|||
3105-LSWB-WE | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia będą poświęcone problematyce kontaktów cywilizacji śródziemnomorskiej z ludami wewnątrz Europy w starożytności. Szczególną rolę będzie odgrywało pytanie, co powodowało, że jedna ze stron dążyła do tych kontaktów |
|
||||
3105-LTHA-WE2 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia będą się koncentrować na fundamentalnych zmianach zachodzących w teorii architektury i metodach konceptualizacji formy architektonicznej w czasach nowożytnych (1600-1800), oraz na różnorodnych narracjach historycznych dotyczących dziejów architektury i budownictwa wernakularnego. |
|
|||
3105-LTIHAWE-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia będą się koncentrować na fundamentalnych zmianach zachodzących w teorii architektury i metodach konceptualizacji formy architektonicznej w czasach nowożytnych (1400-1600), oraz na różnorodnych narracjach historycznych dotyczących dziejów architektury i budownictwa wernakularnego. |
|
|||
3105-TAH1416-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lectures will focus on fundamental change in theory of architecture between 1600 and 1800 and on the novel methods of conceptualizing the built form in the wake of shifts in contemporary science and culture, as well as on diverse narratives concerning history of architecture and vernacular building. |
|
|||
3105-TOFEMA-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lectures will focus on fundamental change in theory of architecture between 1600 and 1800 and on the novel methods of conceptualizing the built form in the wake of shifts in contemporary science and culture, as well as on diverse narratives concerning history of architecture and vernacular building. |
|
|||
3105-WGIKA-WE | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem wykładu jest działalność i dorobek Wojciecha Gersona, malarza, pedagoga, publicysty i społecznika, prezentowany w szerokim kontekście przemian artystycznych, społecznych i instytucjonalnych Warszawy drugiej połowy XIX w. |
|
|||