Zajęcia obowiązkowe dla I roku SDNS dyscyplina n. o polityce i administracji (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Doktorska Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 2025L - Semestr letni 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | 2025L | |||||
1600-SZD-N-IWM-PA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
2 godz. samodzielnych zajęć dydaktycznych + 2 godz. indywidualnych konsultacji |
|
||
1600-SZD-N-MBi-BPA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium, 15h. Kurs Metody badań ilościowych w naukach o polityce i administracji ma na celu wyposażenie studenta w umiejętności i wiedzę istotne dla tej dyscypliny, które stanowią niezbędną metodologię w analizie zjawisk społecznych i politycznych. Integracja metod ilościowych z teoriami socjologicznymi i politycznymi w tym kursie zapewnia spójność w badaniach i interpretowaniu danych ilościowych w przekroju globalnym i porównawczym. Skupiając się zarówno na klasycznych, jak i nowoczesnych metodologiach, ten kurs umożliwi studentom pewne stosowanie metod ilościowych podczas analizowania złożonych globalnych problemów społecznych i politycznych. |
|
||
1600-SZD-N-MBJ-BPA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje omówienie takich zagadnień ogólnych z metodologii badań jakościowych, jak: typy i nurty badań jakościowych (badania „q” (nie-ilościowe) i badania „Q” (antypozytywistyczne i interpretatywne); różnice koncepcji badawczej w badaniach ilościowych a w badaniach jakościowych; dobór obiektów badawczych w badaniach jakościowych, warianty case studies i jakościowych badań porównawczych, reprezentatywność, saturacja, standardy etyki w badaniach jakościowych. Ponadto, doktoranci szczegółowo poznają następujące metody badawcze: metoda teorii ugruntowanej i jej ewolucja; analiza tematyczna i jakościowa analiza treści, a w tym indukcyjne i dedukcyjne techniki kodowania w praktyce, krytyczna analiza dyskursu, metody obserwacyjne i partycypacyjne. Doktoranci uczą się także jak pisać artykuł naukowy na podstawie jakościowych badań empirycznych. |
|
||
1600-SZD-N-IKP-PA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
15-godzinne konwersatorium stosowane metody dydaktyczne: dyskusja akademicka |
|
||
1600-SZD-N-NTS-PA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
20-godzinne konwersatorium |
|
||
1600-SZD-N-PTNP-PA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
15 godzinne warsztaty. Kurs w języku angielskim Celem niniejszego kursu jest wstępne przygotowanie doktorantów do prowadzenia teoretycznie ukierunkowanych badań naukowych. |
|
||
1600-SZD-N-PBN-BPA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Forma zajęć: warsztat Stosowane metody dydaktyczne: flipped classroom; wykład; dyskusja interaktywna; praca w grupach (w formie warsztatów). |
|
||
1600-SZD-SEM-BPA | brak |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
15-godzinne seminarium stosowane metody dydaktyczne: rozmowa nauczająca, wizualizacja |
|
||
1600-SZD-SEMIII-BPA | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2025/26
Grupy przedmiotu
- (od 2025-10-01) Zajęcia obowiązkowe dla I roku SDNS dyscyplina n. o bezpieczeństwie
Skrócony opis
15-godzinne seminarium Stosowane metody dydaktyczne: rozmowa nauczająca, wizualizacja |
|
||