Obowiązkowe zajęcia dla drugiego roku studiów pierwszego stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Anglistyki)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024Z - Semestr zimowy 2024/25 2024L - Semestr letni 2024/25 2025Z - Semestr zimowy 2025/26 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024Z | 2024L | 2025Z | |||||
3301-L2HEL | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W trakcie ćwiczeń studenci podejmują analizę próbek oryginalnych tekstów języka angielskiego z różnych okresów historycznych, z uwzględnieniem pisowni, fonologii, morfologii, składni i leksyki, porównując je z bieżącym stanem analogicznych poziomów języka. Badają teksty dialektalne oraz analizują kluczowe procesy historycznojęzykowe. Ćwiczenia pozwalają studentom zrozumieć naturę zmian językowych oraz proces kształtowania się angielszczyzny na tle wydarzeń historyczno-kulturowych i społecznych. Dają możliwość lepszego poznania struktury współczesnego języka angielskiego, jego wyjątków i nieregularności w świetle procesów językowych. |
|
||
3301-L2HELW | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykłady przedstawiają korzenie i rozwój języka angielskiego na przestrzeni wieków, począwszy od wspólnoty pra-indoeuropejskiej i pra-germańskiej aż po czasy współczesne. Obejmują historię zewnętrzną języka angielskiego, tj. uwarunkowania jego rozwoju w różnych okresach historycznych (np. podbój Anglii przez Normanów, konsekwencje wprowadzenia druku w XV wieku, etc.) oraz elementy historii wewnętrznej. Wykłady pozwalają studentom zrozumieć naturę zmian językowych oraz proces kształtowania się angielszczyzny na tle wydarzeń historyczno-kulturowych i społecznych. Dają możliwość lepszego poznania struktury współczesnego języka angielskiego, jego wyjątków i nieregularności w świetle procesów językowych. |
|
||
3301-L2FILM |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest zapoznanie studentów z terminologią i narzędziami interpretacyjnymi stosowanymi w analizie filmowej w odniesieniu do kontekstów narodowych. |
|
||
3301-L2RML-CLIL-W |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs składa się z wykładu oraz zintegrowanych z nim ćwiczeń. Stanowi wprowadzenie do jakościowych i ilościowych metod badawczych w językoznawstwie, z perspektywy zarówno racjonalnej, jak i empirycznej, a także z punktu widzenia teorii i aplikacji. Podkreśla różnorodny i wielodyscyplinarny charakter badań nad językiem oraz metodologiczne powiązania między językoznawstwem a innymi dyscyplinami, takimi jak: historia, literatura, pedagogika, psychologia, socjologia i nauki przyrodnicze. |
|
||
3301-L2RML-CLIL1 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ćwiczenia będą podzielone na moduły. W każdym module studenci poznają praktyczne aspekty prowadzenia badań w wybranych obszarach językoznawstwa: jak zaplanować i przeprowadzić badanie, jakich narzędzi użyć oraz jak skutecznie gromadzić i analizować dane. Ćwiczenia zawierają komponent językowy: obejmują szerokie i zróżnicowane spektrum zadań w zakresie użycia mówionego i pisanego języka angielskiego dla celów akademickich. |
|
||
3301-L2RML-CLIL2 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
3301-L2TI |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs o charakterze propedeutycznym ma na celu zapoznanie studentów z podstawami technologii informacyjnych. Przedstawione zostaną praktyczne zastosowania oprogramowania zwiększającego produktywność, w tym szereg narzędzi przydatnych w pracy akademickiej. Omówione zostaną istotne zagadnienia związane z pogranicza współczesnej informatyki, m.in. bezpieczeństwo w sieci, przetwarzanie w chmurze, systemy operacyjne, czy sztuczna inteligencja. Instruktaże i ćwiczenia mają przede wszystkim na celu wyposażyć studenta w wiedzę, umiejętności i pewność siebie umożliwiające optymalizację pracy z użyciem komputera i funkcjonowanie w społeczeństwie o wysokim stopniu informatyzacji. |
|
||
3301-L2TR-EN-PL |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w problematykę przekładu angielsko-polskiego oraz zdobycie podstawowych umiejętności z zakresu przekładu tekstów niespecjalistycznych, takich jak korzystanie z narzędzi i pomocy tłumaczeniowych, analizowanie tekstów paralelnych oraz przekładów czy redagowanie i przygotowanie własnych przekładów. |
|
||
3301-L2TR-PL-EN | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
3301-L2ICT-CLIL1 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu omówienie narzędzi metodologicznych przydatnych do analizy tekstów literackich jak i tekstów kultury, od zastosowania pojęć z dyskursów filozoficzno-socjologicznych po analizę tekstów literackich/kulturowych przez pryzmat procesów kulturowych i społecznych. Wśród omawianych myślicieli będą między innymi Platon, Arystoteles, Karol Marks, T.S. Eliot, Roman Jakobson, Wiktor Szkłowski, Theodor Adorno, Roland Barthes, Umberto Eco, Jacques Derrida, Hayden White i Raymond Williams. Kurs zawiera komponent CLIL (content and language integrated learning), w ramach którego studenci będą rozwijali słownictwo, rozumienie tekstów pisanych oraz umiejętności pisania akademickiego. |
|
||
3301-L2ICT-CLIL2 | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma na celu omówienie narzędzi metodologicznych przydatnych do analizy tekstów literackich jak i tekstów kultury, od zastosowania pojęć z dyskursów filozoficzno-socjologicznych po analizę tekstów literackich/kulturowych przez pryzmat procesów kulturowych i społecznych. Wśród omawianych myślicieli będą między innymi Wolfgang Iser, Frederic Jameson, Michel Foucault, Virginia Woold, Laura Mulvey, Eve Kosofsky Sedgwick, Kimberlé Crenshaw, Judith Butler, Stuart Hall, Donna Haraway, Mike Featherstone, Lennard Davis Kurs zawiera komponent CLIL (content and language integrated learning), w ramach którego studenci będą rozwijali słownictwo, rozumienie tekstów pisanych oraz umiejętności pisania akademickiego. |
|
||