Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2024Z | |||||
4100-IMGBNEJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium glottodydaktyka – badania nad edukacją językową jest zapoznanie studentów z metodami stosowanymi w badaniach edukacyjnych, ze szczególnym uwzgędnieniem badań nad przyswajaniem języka obcego w warunkach szkolnych oraz przygotowanie studentów do opracowania i przeprowadzenia autorskich projektów badawczych. |
|
||||
4100-IMJDN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium omawia zagadnienia z zakresu językoznawstwa opisowego, językoznawstwa kontrastywnego oraz pragmatyki języka w kontekście nauczania języka obcego. |
|
||||
4100-IMKIUN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do samodzielnego doskonalenia umiejętności komunikacji interpersonalnej oraz mediacji i negocjacji. Będziemy zajmować się poszerzaniem takich zdolności i zachowań jak: budowanie autorytetu, asertywność, pewność siebie, umiejętność rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem, obrona przed manipulacją, perswazja, empatia i zrozumienie, umiejętność negocjacji. Warsztatowa forma zajęć ma na celu wyćwiczenie umiejętności zastosowania nabytej wiedzy zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. |
|
||||
4100-IMKIHUSADNJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs oferuje pogłębioną wiedzę o kulturze i społeczeństwie USA w czasach współczesnych. Skupia się kulturotwórczych wydarzeniach i zjawiskach oraz prezentuje kluczowe zagadnienia kultury dla przybliżenia rozmaitych aspektów tożsamości amerykańskiej, które mają zastosowanie do nauczania języka angielskiego. Analiza kulturowa prowadzi do praktycznego zastosowania treści przedmiotowych do nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym oraz w kształceniu dorosłych. |
|
||||
4100-IMKIHWBDNJ |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z głównymi aspektami kultury i historii Anglii/Wielkiej Brytanii. Podniesienie świadomości językowej i kompetencji interkulturowej studentów poprzez zwrócenie ich uwagi na teksty dotyczące wybranych elementów kultury i historii Anglii, a także wielokulturowości na obszarze Wysp Brytyjskich. Wskazanie dostępnych źródeł informacji i sposobów pogłębienia własnej wiedzy w zakresie kultury i historii Anglii oraz propozycje, jak można wprowadzać elementy kulturowe i historii obszaru w kontekście nauczania języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. |
|
||||
4100-IMNJAKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
||||
4100-IMNJASP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu studenci zostaną wprowadzeni w podstawową wiedzę na temat rozwoju i różnych kontekstów ESP. Dokładniej, skupią się na języku angielskim i jego praktycznym zastosowaniu w świecie współczesnej edukacji. Będą również mieli możliwość rozwijania swoich umiejętności receptywnych i produktywnych na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
||||
4100-IMNJFKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach o charakterze naukowym. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
||||
4100-IMNJFSP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć omawiane są zagadnienia związane z glottodydaktyką specjalistyczną i jej założeniami przy planowaniu i opracowywaniu kursów języka francuskiego specjalistycznego dla określonych specjalności zawodowych. |
|
||||
4100-IMNJNKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
||||
4100-IMNJNSP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykorzystane metody: -Lernen durch Lehren, -gry i symulacje, -studium przypadku, -praca projektowa. Ewaluacja nabytych kompetencji poprzez: wykorzystanie oceny diagnostycznej na początku kursu (zdalnie), oceny kształtującej podczas kursu (zdalnie i stacjonarnie) oraz oceny globalnej na zakończenie kursu/semestru (stacjonarnie). Analiza potrzeb wykazuje konieczność uwzględnienia w kursie następujących intencji komunikacyjnych/gatunków tekstu: -rozmowa telefoniczna, -rozmowa kwalifikacyjna, -prezentacja, -dyskusja, -instruktaż, -umowa, -wypowiedzenie umowy, -opis grafiki, -organigram, -instrukcja obsługi, -sprawozdanie, -protokół, -referat, -zamówienie, -życiorys. Wymienione działania komunikacyjne i gatunki tekstu odnoszą się do następujących kręgów tematycznych: -budowa, -usługi opiekuńcze, -gastronomia, -fryzjerstwo/kosmetyka, -handel, -medycyna, -edukacja, -biuro, -turystyka/hotelarstwo, -logistyka/spedycja. |
|
||||
4100-IMPKKDANG |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyk jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności do wykonywania zawodu nauczyciela na III etapie edukacyjnym. Absolwenci studiów poprzez realizację praktyk zawodowych są przygotowani zarówno w zakresie nauczania przedmiotu (prowadzenia zajęć), jak i realizowania zadań wychowawczych i opiekuńczych. W trakcie praktyk studentowi zapewnia się następujące formy aktywności: obserwowanie zajęć, asystowanie nauczycielowi prowadzącemu zajęcia, samodzielne prowadzenie zajęć, planowanie i omawianie zajęć prowadzonych przez siebie i innych (nauczycieli, studentów). Praktyki przebiegają oraz są rozliczane według szczegółowego regulaminu przedstawionego przez opiekuna praktyk i dostępnego na platformie Kampus na początku trwania danego semestru. |
|
||||
4100-IMPSYCHK |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest przedstawienie zagadnień z obszaru psychologii kształcenia i edukacji obejmujących wybrane aspekty procesu nabywania wiedzy z perspektywy nadawcy i odbiorcy treści i przebiegu procesu kształcenia. Omówione zostaną główne nurty myślenia psychologicznego opisujące podstawy procesu wychowawczego, edukacyjnego i kształcenia, integrując wiedzę z takich obszarów koncepcyjnych, jak: stosowana psychologia wychowawcza, psychologia uczenia i uczenia się, psychologia społeczna – ze szczególnym uwzględnieniem tematyki wpływu społecznego. Tematyka kursu uwzględnia również praktyczne narzędzia psychologiczne, jakimi może dysponować nauczyciel nie-psycholog, wykorzystując je do pracy ukierunkowanej na kształcenie nie tylko wiedzy swoich uczniów ale także postaw swoich wychowanków. |
|
||||
4100-IMSEMDYP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium magisterskiego jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności umożliwiające mu zaplanowanie i zrealizowanie autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. |
|
||||
4100-IMSOWPD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przekazanie wiedzy dotyczącej uczestnictwa obywateli w życiu państwa. Treści przedmiotu obejmują: problematykę kultury politycznej społeczeństwa, aktywności obywatelskiej, organizacji pozarządowych – ich tworzenia, zasad i zakresu działania, budowania relacji partnerskich między państwem a społeczeństwem. Studenci otrzymują wiedzę zarówno o charakterze teoretycznym (przegląd światowych i polskich koncepcji społeczeństwa obywatelskiego), jak i praktycznym (praktyka funkcjonowania różnego rodzaju organizacji społeczno-politycznych). |
|
||||
4100-IMSPIOPCORP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej funkcjonowania obywatel w państwie prawa, jego prawa i obowiązki, ale również prawa i obowiązki państwa wobec obywatel. Ponadto student pozna system prawa, sposoby jego tworzenia i działania, ale także to, w jaki sposób prawo jest stosowane i przestrzegane, a także czym jest sprawiedliwość i rządy prawa. Istotna część zajęć zostanie poświęcona zagadnieniom ochrony praw podstawowych (praw człowieka) w prawie międzynarodowym i prawie krajowym. Omówione zostaną wybrane zagadnienia dotyczące określonych prawa i wolności człowieka (np. prawo do życia czy zakaz dyskryminacji). |
|
||||
4100-IMBHPZPP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiotem szkolenia z zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej nauczyciela jest nabycie podstawowej wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznego udzielania pomocy w najczęstszych zdarzeniach w życiu codziennym oraz w pracy pedagogicznej. Zajęcia skierowane są do osób nieposiadających wykształcenia medycznego. Przygotowywane z uwzględnieniem specyfiki pracy i zagrożeń nauczyciela lub opiekuna grupy dzieci oraz osób dorosłych. |
|
||||
4100-IMZKJFRA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przekazanie studentom niezbędnej wiedzy na temat teorii, metod i sposobów realizacji kształcenia językowego opartego na integracji treści językowych i kulturowych już posiadanych z nowymi, nabywanymi w trakcie nauki w systemie formalnym, w szkole lub na uczelni, w systemie nieformalnym i pozaformalnym. Studenci zapoznają się z metodami i materiałami dydaktycznymi stosowanymi obecnie w innych kontekstach edukacyjnych, w różnych krajach, przeprowadzą ich krytyczną analizę w celu przygotowania własnych materiałów dostosowanych do polskiego kontekstu i do docelowej grupy wiekowej (uczniów szkół ponadpodstawowych i dorosłych). Zajęcia uświadomią studentom skuteczność zintegrowanego podejścia do kształcenia językowego przy uczeniu się kolejnych języków. Uświadomią im również, że doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka ojczystego ma duży wpływ na skuteczność uczenia się języków obcych. |
|
||||
4100-IMZKJNIEM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu przekazanie studentom niezbędnej wiedzy na temat teorii, metod i sposobów realizacji kształcenia językowego opartego na integracji treści językowych i kulturowych już posiadanych z nowymi, nabywanymi w trakcie nauki zarówno w systemie formalnym, tj. w szkole lub na uczelni, jak i w systemie nieformalnym i pozaformalnym. Studenci zapoznają się z metodami i materiałami dydaktycznymi stosowanymi obecnie w innych kontekstach edukacyjnych, w różnych krajach, przeprowadzą ich krytyczną analizę w celu przygotowania własnych materiałów dostosowanych do polskiego kontekstu i do docelowej grupy wiekowej (uczniów szkół ponadpodstawowych i dorosłych). Zajęcia uświadomią studentom skuteczność zintegrowanego podejścia do kształcenia językowego przy uczeniu się kolejnych języków. Uświadomią im również, że doskonalenie umiejętności językowych w zakresie języka ojczystego ma duży wpływ na skuteczność uczenia się języków obcych. |
|
||||