Przedmioty obowiązkowe semestru III w CKNJOiEE UW - studia II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2023Z - Semestr zimowy 2023/24 2024Z - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2023Z | 2024Z | |||||
4100-IIIMDPNTWN |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs poświęcony jest rozwijaniu kompetencji i umiejętności dydaktycznych nauczycieli w kontekście cyfrowym i pracy w trybie synchronicznym i asynchronicznym. |
|
||||
4100-IIIMDPANGSW |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs z zakresu dydaktyki szkoły wyższej ma na celu przygotowanie studentów do pracy nauczyciela akademickiego poprzez wyposażenie ich w wiedzę oraz wykształcenie umiejętności i kompetencji adekwatnych dla kontekstu nauczania języka obcego oraz nauczania przedmiotów w języku obcym w pracy z osobami dorosłymi w szkole wyższej - stacjonarnie i online (z wykorzystaniem platformy e-learningowej). |
|
||||
4100-IIIMKULIHISFRA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skierowane są do przyszłych nauczycieli języka francuskiego jako obcego. Umożliwią studentom zapoznanie się z wybranymi aspektami kultury francuskiej i frankofońskiej. Konwersatorium ma także na celu przedstawienie problematyki włączania kultury i cywilizacji do procesu glottodydaktycznego. Motywem przewodnim zajęć będą dzieła literackie, filmowe i in. prezentujące trzech bohaterów: Arsène’a Lupin, komisarza Maigreta i komisarza Adamsberga. Podczas zajęć będziemy przyglądać się zarówno ich wizerunkom wykreowanym przez pisarzy, jak również twórców komiksów, piosenek, reżyserów filmowych i autorów seriali. Te różne wcielenia bohaterów będą m.in. punktem wyjścia do refleksji na temat kultury popularnej i kultury wysokiej (elitarnej) na przełomie XIX i XX wieku oraz współcześnie. Historie wymienionych postaci staną się także pretekstem do poznawania wybranych aspektów kultury i historii krajów frankofońskich. |
|
||||
4100-IIIMKULIHISNIEM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zorientowanie studentów w problematyce kulturowej krajów niemieckojęzycznych oraz wyrobienie w nich umiejętności interpretacji zjawisk kulturowych. Zajęcia mają na celu uporządkowanie wiedzy studentów z zakresu i przygotowanie ich do samodzielnego projektowania pracy z uczniami na lekcji języka niemieckiego z zakresu tematów związanych z kulturą. Zostaną omówione kwestie ogóln, takie jak definicja kultury oraz dokumentów autentycznych, ich rola w edukacji, różnorodność materiałów zw. z kulturą, kryteria doboru tego rodzaju materiałów, rodzaj ćwiczeń jakie mogą być zaproponowane uczącym się języka obcego, możliwość rozwijania sprawności językowych i kompetencji kulturowej. |
|
||||
4100-IIIMLITAM |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ogólnym celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami selekcji i wyboru stosownych tekstów literatury amerykańskiej oraz metodami użycia ich w nauczaniu języka angielskiego na III etapie edukacyjnym i kursach języka angielskiego w szkole wyższej i w nauczaniu dorosłych. |
|
||||
4100-IIIMLITIKULT |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest wyposażenie studentów w znajomość teorii i podejśc kulturoznawczych i literaturoznawczych, które pozwolą na rozwinięcie umiejętności odpowiedniego doboru tekstów kultury i adoptowaniu ich do potrzeb nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym, w szkole wyższej i w edukacji dorosłych. |
|
||||
4100-IIIMNJAKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
||||
4100-IIIMNJFKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
||||
4100-IIIMNJNKA |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji językowej studentów w zakresie dyskursu akademickiego, ze szczególnym uwzględnieniem pisania prac naukowych, wygłaszania referatów i udziału w dyskusjach naukowych. Zajęcia odbywają się wyłącznie w języku specjalności. Ponadto zajęcia kładą nacisk na rozwijanie autonomii studenta, a także rozwijanie umiejętności obserwacji i oceny procesu nauczania i uczenia się języka obcego. |
|
||||
4100-IIIMPPWPL |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konwersatorium ma na celu przedstawić usystematyzowane podstawy wiedzy, które pozwolą studentom na rozumienie zjawisk związanych z tworzeniem i wdrażaniem polityk publicznych w Polsce. W trakcie zajęć główny nacisk zostanie położony na wyposażenie studentów w kompetencje, które pozwolą na prowadzenie samodzielnych analiz istniejących polityk publicznych oraz będą pomocne przy ocenie interwencji publicznych podejmowanych w obszarze systemu oświaty oraz polityki edukacyjnej. |
|
||||
4100-IIIMPKKDANGSW |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas praktyk studenci rozwijają wiedzę, umiejętności i kompetencje potrzebne do wykonywania pracy nauczyciela na poziomie szkoły wyższej w zakresie nauczania języka angielskiego oraz nauczania wybranych przedmiotów w języku angielskim w pracy z uczniem dorosłym - w sali oraz z wykorzystaniem platformy e-learningowej. |
|
||||
4100-IIIMSEMDYP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem seminarium magisterskiego jest wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności umożliwiające mu zaplanowanie i zrealizowanie autorskiego projektu badawczego z zakresu przyswajania języka obcego i dydaktyki języków obcych oraz przedstawienia go w formie pracy magisterskiej. |
|
||||
4100-IIIMWOAINJO |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza o akwizycji i nauce języków obcych jest kontynuacją rozpoczętego na I stopniu wykładu poświęconego zagadnieniom związanym z przyswajaniem i nauką języków. Ta edycja kursu ma na celu poszerzenie i wzbogacenie podstawowej wiedzy z zakresu akwizycji języka, którą studenci nabyli w trakcie studiów licencjackich. Wykład na drugim stopniu skupia się na wybranych zagadnieniach przyswajania języków obcych poprzez udział w procesie glottodydaktycznym w kontekście edukacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem sformalizowanego środowiska szkolno-klasowego. |
|
||||
4100-IIIMWWP |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wymiana wirtualna – projekt w praktyczny sposób realizuje projekt interkulturowy w zakresie kompetencji społecznych niezbędnych w pracy nauczyciela. Studenci wykonują pracę w ścisłej zdalnej współpracy z grupami studentów i przyszłych nauczycieli z innych krajów. Praca jest monitorowana i wspomagana przez prowadzącego i jest wykonywana przy użyciu różnorodnych narzędzi TIK. Studenci oprócz kompetencji komunikatywnych, cyfrowych, interkulturowych i społecznych, rozwijają także swoje umiejętności praktyczne organizacji, planowania i współpracy w kontekście globalnym. Studenci zapoznają się z technikami pracy zdalnej z partnerami międzynarodowymi tak, aby jako nauczyciele byli gotowi do wprowadzania wirtualnej wymiany do szkół. |
|
||||