Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania nad literaturą hispanoamerykańską - tekst i kontekst I

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3305-BLHA1-1U
Kod Erasmus / ISCED: 09.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Badania nad literaturą hispanoamerykańską - tekst i kontekst I
Jednostka: Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich
Grupy: Plan specjalności latnoamerykańskiej 1 rok 2 stopnia
Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 2 stopnia, specjalność latynoamerykańska
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: hiszpański
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z propozycjami światopoglądowymi i formami artystycznymi charakterystycznymi dla hispoanoamerykańskiej literatury ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Zajęcia mają służyć kształceniu umiejętności sprawnego rozpoznawania najważniejszych kategorii kultury współczesnej Ameryki Łacińskiej, oraz rekonstruowania sposobów literackiego zapisu jej przemian. Przyjęta metoda łączy syntetyczny ogląd tendencji z analizą twórczości poszczególnych autorów.

Pełny opis:

Program przedmiotu obejmuje przegląd najważniejszych tendencji literatury hispanoamerykańskiej ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Celem jest uchwycenie specyfiki literackich przemian w Ameryce Łacińskiej, poprzez omówienie charakterystycznych dla tego okresu gatunków, nurtów estetycznych, stylów i tematów, ale również poprzez rozważenie wpływu czynników zewnątrzliterackich na procesy rozwojowe tejże literatury. Przyjęta metoda łączy ogląd syntetyczny okresu z krytyczną analizą wybranych powieści i zbiorów opowiadań.

Tematyka zajęć:

1. Boom, postboom, posmodernizm.

a) ewolucja twórczości najważniejszych przedstawicieli tzw. nowej powieści latynoamerykańskiej: Julia Cortázara, Gabriela Garcíi Márqueza, Maria Vargasa Llosy, Carlosa Fuentesa i José Donoso.

b) spadkobiercy czy ojcobójcy: współcześni pisarze latynoamerykańscy wobec dziedzictwa boomu.

2. Postboom

a) powrót do poetyki przedstawieniowej: problematyka społeczna wobec eksperymentalizmu literatury boomu.

b) perspektywa krótkowidza czyli odwrót od „powieści totalnej“.

3. Powieść-świadectwo czy “socjoliteratura”?

a) imperatywy pisarza latynoamerykańskiego w latach siedemdziesiątych.

b) głos “innego” i problem reprezentacji w powieści-świadectwie.

c) Rodolfo Walsh: między literaturą a dziennikarstwem.

4. Dyskurs historyczny we współczesnej prozie hispanoamerykańskiej: parodia i intertekstualność.

5. Eksperymentalizm i stygmat politycznej przemocy.

6. Gender, queer, camp i kitsch w literaturze hispanoamerykańskiej.

7. Dziedzictwo, zerwanie i rozczarowanie.

a) nowe ujęcia starych tematów: miasto i jego demony – nowe formy przemocy.

b) „Brudny realizm“ vs. realizm magiczny.

c) McOndo i crack –doświadczenia grupowe latynoamerykanskiej postawangardy.

Literatura:

Lektury:

1. Manuel Puig, El beso de la mujer araña;

2. Rodolfo Walsh, Operación masacre;

3. Elena Poniatowska, Fuerte es el silencio;

4. Cristina Peri Rossi, La nave de los locos;

5. Ricardo Piglia, Respiración artificial;

6. Juan José Saer, El entenado;

7. Pedro Juan Gutiérrez, Trilogía sucia de La Habana;

8. Fernando Vallejo, La virgen de los sicarios;

9. Pedro Lemebel, Loco afán: crónicas del sidario (wybór);

10. red. Alberto Fuguet, Sergio Gómez, McOndo (wybór)

11. Roberto Bolaño, 2666 (fragmenty).

BILIOGRAFIA :

‪-Aínsa, Fernando; Barrera Trinidad (et al.) Historia de la literatura hispanoamericana. T. 3, Siglo XX, Madrid, Cátedra, 2008.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel and Gonzalez, Mike, Encyclopedia of Latin American and Caribbean literature 1900-2003, ‪London - New York, Routledge, 2004‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel (et al.), Ficción y política: la narrativa argentina durante el proceso militar, ‪Buenos Aires, Alianza Editorial; Minneapolis, Institute for the Study of Ideologies & Literature, 1987‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Bolaño, Roberto (et al.) Palabra de América, Barcelona, Seix Barral, 2004.

-Camacho Delgado , José Manuel (2006). “El narcotremendismo literario de Fernando Vallejo. La religión de la violencia en La virgen de los sicarios”, en Revista de Crítica Literaria Latinoamericana, Vol. 32, nº 63-64, pp. 227-248.

-Casini, Silvia (2010). “Narrar la violencia. espacio y estrategias discursivas en Estrella Distante de Bolaño”, en Alpha, n. 10, pp. 147-155.

-Dorfman, Ariel (1978). “Jaguares y helicópteros: la literatura como disfraz”, en Diálogos: Artes, Letras, Ciencias humanas, vol. 14, n. 6, pp. 19-22.

‪-González Echevarría, Roberto, Pupo-Walker, Enrique (eds.) Historia de la literatura hispanoamericana. 2, El siglo XX.‬‬‬‬‬‬ Madrid, Editorial Gredos, 2006.‬‬

-Hernández de López, Ana María (ed.), Narrativa hispanoamericana contemporánea: entre la vanguardia y el posboom, ‪Madrid, Editorial Pliegos, 1996.‬‬‬‬‬‬‬‬

-Lemebel, Pedro (2002). “Hablo por mi diferencia”, en A corazón abierto: geografía literaria de la homosexualidad en Chile, Juan Pablo Sutherland (compilador). Santiago de Chile: Editorial Sudamericana, pp. 35-39.

-Mattalia, Sonia; Alcázar, Joan del (coord.) América latina: literatura e historia entre dos finales de siglo, ‪Valencia, Ediciones del CEPS, 2000‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Oviedo, José Miguel, Historia de la literatura hispanoamericana, vol. 4 (De Borges al presente), Madrid, Alianza Editorial, 2002.

-Shaw, Donald, Nueva narrativa hispanoamericana. Boom, posboom, posmodernismo, Madrid, Cátedra, 1999.

-Skłodowska, Elżbieta, Testimonio hispanoamericano: historia, teoría, poética, Nueva York, Lang, 1992.

-Skłodowska, Elżbieta, La parodia en la nueva novela hispanomericana, Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins Publishing Company, 1991.

-Toro‪, Alfonso de (ed.) Postmodernidad y postcolonialidad: breves reflexiones sobre Latinoamérica, ‪Frankfurt a.M., Vervuert; Madrid, Iberoamericana, 1997‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Efekty uczenia się:

Student_ka:

- zna specyfikę tematyki prozy hispanoamerykańskiej ostatnich dekad XX wieku, potrafi przedstawić swoje wnioski w akademickiej debacie (K_W04, K_W05, K_K02),

- Zna najważniejszych przedstawicieli i przedstawicielki najnowszej prozy hispanoamerykańskiej oraz ich najwybitniejsze utwory. Potrafi usytuować je w szerszym kontekście literacko-kulturowym (K_W01, K_W04),

- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności z wykorzystaniem odpowiednich źródeł z wybranych obszarów dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiów latynoamerykanistycznych (słowników, leksykonów, encyklopedii, tekstów źródłowych, opracowań monograficznych, itp.) (K_U01, K_U02),

- zna i potrafi korzystać z najnowszej literatury przedmiotu dotyczącej badań nad współczesnymi zjawiskami w prozie hispanoamerykańskiej i światowej (K_W06, K_U01),

- rozumie związki współczesnej prozy hispanoamerykańskiej z tendencjami i nurtami w powieści o pisarstwie światowym ostatnich trzech dekad XX wieku i potrafi wypowiadać się ustnie i pisemnie na ten temat (K_W04, K_W05, K_U01),

- potrafi korzystać z narzędzi cyfrowej humanistyki do przeprowadzenia analizy dzieła literackiego (K_W02, K_U01).

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się następujące elementy:

- uczestnictwo w zajęciach (dozwolone 2 nieusprawiedliwione nieobecności, wymagana obecność na min. 51% zajęć);

- regularna lektura tekstów, które będą omawiane na zajęciach oraz aktywny udział w dyskusji na ich temat;

- egzamin ustny na zakończenie semestru.*

*Szczegółowe zasady egzaminu zostaną przedstawione na pierwszych zajęciach

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 23 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Kowalska
Prowadzący grup: Katarzyna Kowalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z propozycjami światopoglądowymi i formami artystycznymi charakterystycznymi dla hispoanoamerykańskiej literatury ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Zajęcia mają służyć kształceniu umiejętności sprawnego rozpoznawania najważniejszych kategorii kultury współczesnej Ameryki Łacińskiej, oraz rekonstruowania sposobów literackiego zapisu jej przemian. Przyjęta metoda łączy syntetyczny ogląd tendencji z analizą twórczości poszczególnych autorów.

Pełny opis:

Program przedmiotu obejmuje przegląd najważniejszych tendencji literatury hispanoamerykańskiej ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Celem jest uchwycenie specyfiki literackich przemian w Ameryce Łacińskiej, poprzez omówienie charakterystycznych dla tego okresu gatunków, nurtów estetycznych, stylów i tematów, ale również poprzez rozważenie wpływu czynników zewnątrzliterackich na procesy rozwojowe tejże literatury. Przyjęta metoda łączy ogląd syntetyczny okresu z krytyczną analizą wybranych powieści i zbiorów opowiadań.

Tematyka zajęć:

1. Boom, postboom, posmodernizm.

a) ewolucja twórczości najważniejszych przedstawicieli tzw. nowej powieści latynoamerykańskiej: Julia Cortázara, Gabriela Garcíi Márqueza, Maria Vargasa Llosy, Carlosa Fuentesa i José Donoso.

b) spadkobiercy czy ojcobójcy: współcześni pisarze latynoamerykańscy wobec dziedzictwa boomu.

2. Postboom

a) powrót do poetyki przedstawieniowej: problematyka społeczna wobec eksperymentalizmu literatury boomu.

b) perspektywa krótkowidza czyli odwrót od „powieści totalnej“.

3. Powieść-świadectwo czy “socjoliteratura”?

a) imperatywy pisarza latynoamerykańskiego w latach siedemdziesiątych.

b) głos “innego” i problem reprezentacji w powieści-świadectwie.

c) Rodolfo Walsh: między literaturą a dziennikarstwem.

4. Dyskurs historyczny we współczesnej prozie hispanoamerykańskiej: parodia i intertekstualność.

5. Eksperymentalizm i stygmat politycznej przemocy.

6. Gender, queer, camp i kitsch w literaturze hispanoamerykańskiej.

7. Dziedzictwo, zerwanie i rozczarowanie.

a) nowe ujęcia starych tematów: miasto i jego demony – nowe formy przemocy.

b) „Brudny realizm“ vs. realizm magiczny.

c) McOndo i crack –doświadczenia grupowe latynoamerykanskiej postawangardy.

Literatura:

Lektury:

1. Manuel Puig, El beso de la mujer araña;

2. Rodolfo Walsh, Operación masacre;

3. Elena Poniatowska, Fuerte es el silencio;

4. Cristina Peri Rossi, La nave de los locos;

5. Ricardo Piglia, Respiración artificial;

6. Juan José Saer, El entenado;

7. Pedro Juan Gutiérrez, Trilogía sucia de La Habana;

8. Fernando Vallejo, La virgen de los sicarios;

9. Pedro Lemebel, Loco afán: crónicas del sidario (wybór);

10. red. Alberto Fuguet, Sergio Gómez, McOndo (wybór)

11. Roberto Bolaño, 2666 (fragmenty).

BILIOGRAFIA :

‪-Aínsa, Fernando; Barrera Trinidad (et al.) Historia de la literatura hispanoamericana. T. 3, Siglo XX, Madrid, Cátedra, 2008.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel and Gonzalez, Mike, Encyclopedia of Latin American and Caribbean literature 1900-2003, ‪London - New York, Routledge, 2004‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel (et al.), Ficción y política: la narrativa argentina durante el proceso militar, ‪Buenos Aires, Alianza Editorial; Minneapolis, Institute for the Study of Ideologies & Literature, 1987‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Bolaño, Roberto (et al.) Palabra de América, Barcelona, Seix Barral, 2004.

-Camacho Delgado , José Manuel (2006). “El narcotremendismo literario de Fernando Vallejo. La religión de la violencia en La virgen de los sicarios”, en Revista de Crítica Literaria Latinoamericana, Vol. 32, nº 63-64, pp. 227-248.

-Casini, Silvia (2010). “Narrar la violencia. espacio y estrategias discursivas en Estrella Distante de Bolaño”, en Alpha, n. 10, pp. 147-155.

-Dorfman, Ariel (1978). “Jaguares y helicópteros: la literatura como disfraz”, en Diálogos: Artes, Letras, Ciencias humanas, vol. 14, n. 6, pp. 19-22.

‪-González Echevarría, Roberto, Pupo-Walker, Enrique (eds.) Historia de la literatura hispanoamericana. 2, El siglo XX.‬‬‬‬‬‬ Madrid, Editorial Gredos, 2006.‬‬

-Hernández de López, Ana María (ed.), Narrativa hispanoamericana contemporánea: entre la vanguardia y el posboom, ‪Madrid, Editorial Pliegos, 1996.‬‬‬‬‬‬‬‬

-Lemebel, Pedro (2002). “Hablo por mi diferencia”, en A corazón abierto: geografía literaria de la homosexualidad en Chile, Juan Pablo Sutherland (compilador). Santiago de Chile: Editorial Sudamericana, pp. 35-39.

-Mattalia, Sonia; Alcázar, Joan del (coord.) América latina: literatura e historia entre dos finales de siglo, ‪Valencia, Ediciones del CEPS, 2000‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Oviedo, José Miguel, Historia de la literatura hispanoamericana, vol. 4 (De Borges al presente), Madrid, Alianza Editorial, 2002.

-Shaw, Donald, Nueva narrativa hispanoamericana. Boom, posboom, posmodernismo, Madrid, Cátedra, 1999.

-Skłodowska, Elżbieta, Testimonio hispanoamericano: historia, teoría, poética, Nueva York, Lang, 1992.

-Skłodowska, Elżbieta, La parodia en la nueva novela hispanomericana, Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins Publishing Company, 1991.

-Toro‪, Alfonso de (ed.) Postmodernidad y postcolonialidad: breves reflexiones sobre Latinoamérica, ‪Frankfurt a.M., Vervuert; Madrid, Iberoamericana, 1997‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 23 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Flisek
Prowadzący grup: Agnieszka Flisek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z propozycjami światopoglądowymi i formami artystycznymi charakterystycznymi dla hispoanoamerykańskiej literatury ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Zajęcia mają służyć kształceniu umiejętności sprawnego rozpoznawania najważniejszych kategorii kultury współczesnej Ameryki Łacińskiej, oraz rekonstruowania sposobów literackiego zapisu jej przemian. Przyjęta metoda łączy syntetyczny ogląd tendencji z analizą twórczości poszczególnych autorów.

Pełny opis:

Program przedmiotu obejmuje przegląd najważniejszych tendencji literatury hispanoamerykańskiej ostatnich dziesięcioleci XX wieku. Celem jest uchwycenie specyfiki literackich przemian w Ameryce Łacińskiej, poprzez omówienie charakterystycznych dla tego okresu gatunków, nurtów estetycznych, stylów i tematów, ale również poprzez rozważenie wpływu czynników zewnątrzliterackich na procesy rozwojowe tejże literatury. Przyjęta metoda łączy ogląd syntetyczny okresu z krytyczną analizą wybranych powieści i zbiorów opowiadań.

Tematyka zajęć:

1. Boom, postboom, posmodernizm.

a) ewolucja twórczości najważniejszych przedstawicieli tzw. nowej powieści latynoamerykańskiej: Julia Cortázara, Gabriela Garcíi Márqueza, Maria Vargasa Llosy, Carlosa Fuentesa i José Donoso.

b) spadkobiercy czy ojcobójcy: współcześni pisarze latynoamerykańscy wobec dziedzictwa boomu.

2. Postboom

a) powrót do poetyki przedstawieniowej: problematyka społeczna wobec eksperymentalizmu literatury boomu.

b) perspektywa krótkowidza czyli odwrót od „powieści totalnej“.

3. Powieść-świadectwo czy “socjoliteratura”?

a) imperatywy pisarza latynoamerykańskiego w latach siedemdziesiątych.

b) głos “innego” i problem reprezentacji w powieści-świadectwie.

c) Rodolfo Walsh: między literaturą a dziennikarstwem.

4. Dyskurs historyczny we współczesnej prozie hispanoamerykańskiej: parodia i intertekstualność.

5. Eksperymentalizm i stygmat politycznej przemocy.

6. Gender, queer, camp i kitsch w literaturze hispanoamerykańskiej.

7. Dziedzictwo, zerwanie i rozczarowanie.

a) nowe ujęcia starych tematów: miasto i jego demony – nowe formy przemocy.

b) „Brudny realizm“ vs. realizm magiczny.

c) McOndo i crack –doświadczenia grupowe latynoamerykanskiej postawangardy.

Literatura:

Lektury:

1. Manuel Puig, El beso de la mujer araña;

2. Rodolfo Walsh, Operación masacre;

3. Elena Poniatowska, Fuerte es el silencio;

4. Cristina Peri Rossi, La nave de los locos;

5. Ricardo Piglia, Respiración artificial;

6. Juan José Saer, El entenado;

7. Pedro Juan Gutiérrez, Trilogía sucia de La Habana;

8. Fernando Vallejo, La virgen de los sicarios;

9. Pedro Lemebel, Loco afán: crónicas del sidario (wybór);

10. red. Alberto Fuguet, Sergio Gómez, McOndo (wybór)

11. Roberto Bolaño, 2666 (fragmenty).

BILIOGRAFIA :

‪-Aínsa, Fernando; Barrera Trinidad (et al.) Historia de la literatura hispanoamericana. T. 3, Siglo XX, Madrid, Cátedra, 2008.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel and Gonzalez, Mike, Encyclopedia of Latin American and Caribbean literature 1900-2003, ‪London - New York, Routledge, 2004‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Balderston, Daniel (et al.), Ficción y política: la narrativa argentina durante el proceso militar, ‪Buenos Aires, Alianza Editorial; Minneapolis, Institute for the Study of Ideologies & Literature, 1987‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Bolaño, Roberto (et al.) Palabra de América, Barcelona, Seix Barral, 2004.

-Camacho Delgado , José Manuel (2006). “El narcotremendismo literario de Fernando Vallejo. La religión de la violencia en La virgen de los sicarios”, en Revista de Crítica Literaria Latinoamericana, Vol. 32, nº 63-64, pp. 227-248.

-Casini, Silvia (2010). “Narrar la violencia. espacio y estrategias discursivas en Estrella Distante de Bolaño”, en Alpha, n. 10, pp. 147-155.

-Dorfman, Ariel (1978). “Jaguares y helicópteros: la literatura como disfraz”, en Diálogos: Artes, Letras, Ciencias humanas, vol. 14, n. 6, pp. 19-22.

‪-González Echevarría, Roberto, Pupo-Walker, Enrique (eds.) Historia de la literatura hispanoamericana. 2, El siglo XX.‬‬‬‬‬‬ Madrid, Editorial Gredos, 2006.‬‬

-Hernández de López, Ana María (ed.), Narrativa hispanoamericana contemporánea: entre la vanguardia y el posboom, ‪Madrid, Editorial Pliegos, 1996.‬‬‬‬‬‬‬‬

-Lemebel, Pedro (2002). “Hablo por mi diferencia”, en A corazón abierto: geografía literaria de la homosexualidad en Chile, Juan Pablo Sutherland (compilador). Santiago de Chile: Editorial Sudamericana, pp. 35-39.

-Mattalia, Sonia; Alcázar, Joan del (coord.) América latina: literatura e historia entre dos finales de siglo, ‪Valencia, Ediciones del CEPS, 2000‬.‬‬‬‬‬‬‬

-Oviedo, José Miguel, Historia de la literatura hispanoamericana, vol. 4 (De Borges al presente), Madrid, Alianza Editorial, 2002.

-Shaw, Donald, Nueva narrativa hispanoamericana. Boom, posboom, posmodernismo, Madrid, Cátedra, 1999.

-Skłodowska, Elżbieta, Testimonio hispanoamericano: historia, teoría, poética, Nueva York, Lang, 1992.

-Skłodowska, Elżbieta, La parodia en la nueva novela hispanomericana, Amsterdam/Philadelphia, John Benjamins Publishing Company, 1991.

-Toro‪, Alfonso de (ed.) Postmodernidad y postcolonialidad: breves reflexiones sobre Latinoamérica, ‪Frankfurt a.M., Vervuert; Madrid, Iberoamericana, 1997‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-bc9fa12b9 (2025-06-25)