Polonista na rynku mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-M1A2PM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Polonista na rynku mediów |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Przedmioty I roku specjalizacji "filologia dla mediów" (II rok studiów) - stacjonarne Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Studenci poznają możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym (prasa, radio, telewizja, media społecznościowe, media internetowe, branża reklamowa, branża filmowa, PR, marketing). Zajęcia te pozwolą słuchaczom sprofilować swój potencjał medialny; określić, w której z branż mogliby odbyć praktykę jako poloniści; która z branż najlepiej odpowiada ich zdolnościom osobistym i kompetencjom profesjonalnym oraz które z kompetencji warto rozwijać. |
Pełny opis: |
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy. Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów. Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin. Spotkania z praktykami (m.in. dziennikarze radiowi i prasowi, rzecznicy, reportażyści, copywriterzy, twórcy wideo telewizyjnego i internetowego) będą organizowane w takim zakresie, jaki okaże się możliwy ze względu na plan zajęć. |
Literatura: |
Lektury będą podawane na bieżąco przez prowadzącego podczas trwania zajęć. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu Student/Studentka: - zna charakterystykę rodzimego, szeroko rozumianego rynku mediów, - potrafi wskazać potencjał zatrudnienia polonisty w różnych obszarach mediów, - rozumie reguły tworzenia treści ukierunkowanych na różne grupy odbiorców, - rozumie pojęcia stosowane w różnych obszarach pracy w mediach, - jest świadomy/świadoma specyfiki pracy w środowisku mediów, - lepiej rozumie własne preferencje. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: wykład interaktywny, prezentacja, dyskusja dydaktyczna, case studies, spotkania z praktykami. Metody i kryteria oceniania: na końcową ocenę złożą się twórcza i kontrolowana obecność na zajęciach, aktywność, udział w dyskusji oraz realizacja projektu zaliczeniowego na wysokim poziomie merytorycznym. Szacunkowy nakład pracy Studenta/Studentki: - udział w zajęciach 15h (0,5 ECTS) - przygotowanie projektu zaliczeniowego 30h (1 ECTS) - przygotowanie do zajęć 30h (1 ECTS) Dopuszczalne nieobecności: 1. Nadprogramowe usprawiedliwione nieobecności należy zaliczyć w sposób wskazany przez osobę prowadzącą zajęcia. Podstawa: Regulamin studiów na Uniwersytecie Warszawskim: a. pkt. 17 par. 2, b. pkt. 5 par. 17, c. par. 33. Zasady korzystania z narzędzi SI: 1. Jeśli osoba studiująca chce (na potrzeby pracy zaliczeniowej lub prac cząstkowych) skorzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, musi: a. uzyskać na to zgodę osoby prowadzącej zajęcia, b. uzgodnić z osobą prowadzącą zajęcia cele i zakres wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji. 2. Osoba studiująca nie może korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji, aby redagować prace w języku polskim, chyba że osoba prowadząca zajęcia się na to zgodzi. 3. Jeśli osoba studiująca wykorzysta narzędzia sztucznej inteligencji: a. bez zgody osoby prowadzącej zajęcia lub b. w sposób z nią nieuzgodniony, osoba prowadząca zajęcia stosuje procedury analogiczne do tych stosowanych w procedurze antyplagiatowej. Procedury te opisała Uniwersytecka Rada ds. Kształcenia w uchwale nr 14. Podstawa: 1. Uchwała nr 170 Rady Dydaktycznej dla kierunków studiów: filologia bałtycka, filologia klasyczna i studia śródziemnomorskie, filologia polska, filologia polskiego języka migowego, kulturoznawstwo – wiedza o kulturze, logopedia ogólna i kliniczna, slawistyka, sztuka pisania, sztuki społeczne z dnia 27 lutego 2024 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia na Wydziale Polonistyki 2. Uchwała nr 98 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie wytycznych dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w procesie kształcenia 3. Uchwała nr 14 Uniwersyteckiej Rady ds. Kształcenia z dnia 13 lipca 2020 r. w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 66 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Gabriela Jankun-Dopart, Piotr Lehr-Spławiński, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kopczyński, Piotr Lehr-Spławiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Studenci poznają możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym (prasa, radio, telewizja, internet, branża reklamowa, branża filmowa, PR). Zajęcia te pozwolą słuchaczom sprofilować swój potencjał medialny; określić, w której z branż mogliby odbyć praktykę jako poloniści; która z branż najlepiej odpowiada ich zdolnościom osobistym i kompetencjom profesjonalnym. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy. Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów. Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin. Poszczególne ćwiczenia (np. wykonanie zadań pisemnych związanych z konkretnymi gatunkami prasowymi, użytkowymi) będą dostosowane do aktualnych potrzeb rynkowych oraz wymagań stawianych w ogłoszeniach o pracę w branży medialnej, reklamowej, PR. Przewidziane zostały spotkania podczas zajęć z praktykami (dziennikarze radiowi i prasowi, rzecznicy, reportażyści, copywriterzy), którzy podzielą się własnym doświadczeniem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 66 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Borowska-Kazimiruk, Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Ewa Modrzejewska | |
Prowadzący grup: | Sylwia Borowska-Kazimiruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Studenci poznają możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym (prasa, radio, telewizja, internet, branża reklamowa, branża filmowa, PR). Zajęcia te pozwolą słuchaczom sprofilować swój potencjał medialny; określić, w której z branż mogliby odbyć praktykę jako poloniści; która z branż najlepiej odpowiada ich zdolnościom osobistym i kompetencjom profesjonalnym. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia odznaczają się naciskiem na praktykę, w przeważającej mierze będą miały charakter warsztatowy. Zagadnienia teoretyczne odegrają w nich mniejszą rolę. Takie ujęcie pozwoli na przećwiczenie różnorodnych umiejętności potrzebnych do zaistnienia oraz funkcjonowania na współczesnym rynku mediów. Studenci poznają jak najszersze możliwości wykorzystania swoich umiejętności filologicznych na rynku medialnym, dzięki czemu skuteczniej rozpoznają predyspozycje do konkretnych dziedzin. Poszczególne ćwiczenia (np. wykonanie zadań pisemnych związanych z konkretnymi gatunkami prasowymi, użytkowymi) będą dostosowane do aktualnych potrzeb rynkowych oraz wymagań stawianych w ogłoszeniach o pracę w branży medialnej, reklamowej, PR. Przewidziane zostały spotkania podczas zajęć z praktykami (dziennikarze radiowi i prasowi, rzecznicy, reportażyści, copywriterzy), którzy podzielą się własnym doświadczeniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.