Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4100-IMNJAKA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 1 |
Jednostka: | Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe semestru I w CKNJOiEE UW - studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
Pełny opis: |
Przedmiot poświęcony jest rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych w języku angielskim na poziomie akademickim. CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) • Robienie notatek • Umiejętności podsumowujące • Umiejętności aktywnego słuchania • Rozszerzone umiejętności czytania • Język w projektowaniu badań • Rozwój umiejętności akademickich IELTS • Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe SŁOWNICTWO • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Konotacja i kolokacja • Słownictwo specyficzne dla seminarium • Dane i statystyki MÓWIENIE (produktywne) • Autoprezentacja • Efektywne umiejętności prezentacji • Projektowanie w programie PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie |
Literatura: |
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research - Second Edition. SAGE Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
Efekty uczenia się: |
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, właściwą dla nauczania języków obcych. K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w języku angielskim, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U18 (C1+/C2) porozumiewać się w języku obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w języku angielskim. K_U19 (C1+/C2) przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów. K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim popierając je argumentacją w kontekście. K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+/C2 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej. K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku angielskim. K_K01 uczenia się przez całe życie K_K02 krytycznej refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia, zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr 1 - Zaliczenie na ocenę na podstawie: Aktywny udział 20 pkt Zadanie pisemne 60 pkt Krótka prezentacja 20 pkt Semestr 2 - Zaliczenie na ocenę na podstawie: Aktywny udział 20 pkt Wspólny projekt 40 pkt Prezentacja długa 40 pkt |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stephen Davies | |
Prowadzący grup: | Stephen Davies | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
Pełny opis: |
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) • Robienie notatek • Umiejętności podsumowujące • Umiejętności aktywnego słuchania • Rozszerzone umiejętności czytania • Język w projektowaniu badań • Rozwój umiejętności akademickich IELTS • Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe SŁOWNICTWO • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Konotacja i kolokacja • Słownictwo specyficzne dla seminarium • Dane i statystyki MÓWIENIE (produktywne) • Autoprezentacja • Efektywne umiejętności prezentacji • Projektowanie w programie PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie |
|
Literatura: |
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research - Second Edition. SAGE Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas kursu studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w języku angielskim w celu zrozumienia i krytycznej analizy tekstów akademickich oraz szeregu podejść do projektowania badań. Będą również rozwijać umiejętności przedstawiania swoich pomysłów w formie wizualnej, ustnej i pisemnej na poziomie akademickim odpowiednim dla studiów magisterskich. |
|
Pełny opis: |
CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne) • Robienie notatek • Umiejętności podsumowujące • Umiejętności aktywnego słuchania • Rozszerzone umiejętności czytania • Język w projektowaniu badań • Rozwój umiejętności akademickich IELTS • Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe SŁOWNICTWO • Rejestr akademicki / styl / słownictwo • Konotacja i kolokacja • Słownictwo specyficzne dla seminarium • Dane i statystyki MÓWIENIE (produktywne) • Autoprezentacja • Efektywne umiejętności prezentacji • Projektowanie w programie PowerPoint • Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent • Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie |
|
Literatura: |
McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research - Second Edition. SAGE Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge. Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications. The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books IELTS materials (academic profile) Lecturer’s own materials |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.