Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego - komunikacja akademicka 1 4100-IMNJAKA
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

McCarthy & O’Dell. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge

Newton Suter. (2012). Introduction to Educational Research -

Second Edition. SAGE

Pyrczak & Tcherni-Buzzeo. (2019). Evaluating research in academic journals - Seventh edition. Routledge.

Girden. (2011). Evaluating research articles from start to finish. Third edition. Sage Publications.

The academic phrasebank - The University of Manchester, phrasebank.manchester.ac.uk

Barker. (2006). Improve your communication skills. Kogan Page

Altman. (2012). Why most Powerpoint presentations suck. Harvest Books

IELTS materials (academic profile)

Lecturer’s own materials

Efekty uczenia się:

K_W02 niezbędną terminologię z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych: językoznawstwo, pedagogika, właściwą dla nauczania języków obcych.

K_W17 w znaczącym zakresie procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku angielskim

K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, w języku angielskim

K_U03 dokonać oceny i krytycznej analizy jakości w nauczaniu języków obcych; diagnozować potrzeby, możliwości i zdolności każdego ucznia oraz projektować i realizować zindywidualizowane programy kształcenia i wychowania

K_U07 ocenić przydatność różnorodnych metod, procedur, dobrych praktyk do realizacji zadań i rozwiązywania problemów dotyczących nauczania języków obcych oraz wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania

K_U17 komunikować się na tematy specjalistyczne i argumentować merytorycznie w języku angielskim, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski

K_U18 (C1+/C2) porozumiewać się w języku obcym, prowadzić debatę z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych, w język angielskim.

K_U19 (C1+/C2) przygotować zaawansowane prace pisemne w języku angielskim właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem zaawansowanych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł.

K_U21 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się ustnie i pisemnie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów.

K_U22 prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w języku angielskim popierając je argumentacją w kontekście.

K_U23 posługiwać się językiem angielskim na poziomie C1+/C2 ESOKJ, z uwzględnieniem specyfiki języka akademickiego i języka komunikacji szkolnej.

K_U27 samodzielnie, przez całe życie, zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z nauczaniem języków obcych korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (TIK) w języku angielskim.

Metody i kryteria oceniania:

Semestr 1 - Zaliczenie na ocenę na podstawie:

Aktywny udział 30 pkt

Zadania 50 pkt

Krótka prezentacja 20 pkt

Semestr 2 - Zaliczenie na ocenę na podstawie:

Aktywny udział 30 pkt

Wspólny projekt 40 pkt

Prezentacja długa 30 pkt

Zakres tematów:

CZYTANIE + SŁUCHANIE (umiejętności receptywne)

• Robienie notatek

• Umiejętności podsumowujące

• Umiejętności aktywnego słuchania

• Rozszerzone umiejętności czytania

• Język w projektowaniu badań

• Rozwój umiejętności akademickich IELTS

• Czytanie w świecie akademickim: czasopisma, raporty, media społecznościowe

SŁOWNICTWO

• Rejestr akademicki / styl / słownictwo

• Konotacja i kolokacja

• Słownictwo specyficzne dla seminarium

• Dane i statystyki

MÓWIENIE (produktywne)

• Autoprezentacja

• Efektywne umiejętności prezentacji

• Projektowanie w programie PowerPoint

• Płynność mówienia: wymowa, intonacja i akcent

• Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie

Metody dydaktyczne:

prezentacje PowerPoint

handouty z zadaniami na zrozumienie tekstu i słownictwem,

ćwiczenia językowe wykonywane w parach i grupach,

dyskusja,

rozwiązywanie problemu,

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 11:30 - 13:00, sala 217
Stephen Davies 13/ szczegóły
2 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 217
Stephen Davies 12/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-319af3e59 (2024-10-23)