Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-1SERIWO]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja różnojęzyczna i wielokulturowa [4100-1SERIWO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 18 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Janina Zielińska | ||||||||||||||||
Literatura: |
rzedstawione poniżej pozycje bibliograficzne i dokumenty są prezentowane na zajęciach.Zadaniem studenta jest zapoznanie się z tymi materiałami w czasie zajęć (a w razie nieobecności na zajęciach - w bibliotece, lub poprzez konsultację wersji elektronicznej i podanych stron internetowych). Wymagane jest przeczytanie podanych w bibliografii artykułów i zapoznanie się z wybranymi stronami internetowymi Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (ESOKJ), (2003), CODN, http://issuu.com/frse/docs/europejski_wymiar_edukacji_internet_1_3_/1 Dorren, G. (2019), Babel. W dwadzieścia języków dookoła świata Jak uczyć się języków obcych” publikacja UE, 2010 http://bookshop.europa.eu/pl/jak-uczy-si-j-zyk-w-obcych-pbNC78095 |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W ramach zajęć będą omawiane następujące tematy: 1. Wprowadzenie do tematyki zajęć. Prezentacja studentów pod kątem ich biografii językowej.. Uzasadnienie konieczności edukacji różnojęzycznej w programie kształcenia przyszłych nauczycieli języków obcych 2. Autobiografia językowa studentów jako element stymulacji i budowania kompetencji różnojęzycznej (własnej i uczniów) i refleksji na temat czynników wpływających na motywację/demotywację do poznawania języków 3. Strategie uczenia się języków, wymiana doświadczeń w zakresie dostępu do materiałów służących do samokształcenia językowego 4. Różnorodność językowa na świecie/w Europie 5. Definicja polityki językowej. Polityka językowa Unii Europejskiej i Rady Europy. Prezentacja polityki językowej i najważniejszych aspektów kulturowych w wybranych krajach 6. Konwencje Rady Europy chroniące języki mniejszości: Konwencja ramowa o ochronie mniejszości narodowych i Europejska Karta Języków Regionalnych i Mniejszościowych 7. Podsumowanie zajęć i ewaluacja. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Na zajęciach są stosowane metody aktywne: prezentacje multimedialne wykładowcy I studentów, praca w parach I w większych grupach, prace projektowe, prace pisemne związane z tematyką zajęć (indywidualne i grupowe), autorefleksja, dyskusje w podgrupach i na forum całej grupy. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest: - obecność na zajęciach - przygotowanie do zajęć: znajomość zalecanych pozycji bibliograficznych (broszur, artykułów i stron internetowych), przygotowanie wymaganych prezentacji, dokumentacja z zajęć - aktywność (uczestnictwo w dyskusji i w refleksji), - prezentacje związane z tematyką zajęć, Kryteria oceny zajęć: Wymagana jest obecność na wszystkich zajęciach. Dopuszczalna jest jedna nieobecność w cyklu siedmiu zajęć w semestrze. Pozostałe nieobecności muszą zostać nadrobione poprzez uczestniczenie w zajęciach innej grupy, za zgodą wykładowcy, lub poprzez wykonanie dodatkowej pracy. W celu zaliczenia zajęć należy uzyskać ocenę pozytywną z wszystkich prac podlegających ocenie. Za każdą pracę student otrzymuje określoną liczbę punktów każdorazowo przeliczaną na oceny. Ocena na koniec semestru jest średnią arytmetyczną ocen. cząstkowych W przypadku niewykonania pracy w terminie lub uzyskania oceny niedostatecznej, student ma prawo do zaliczenia zadania w ustalonym z wykładowcą dodatkowym terminie lub w sesji poprawkowej. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.