Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia 3 - komunikacja,
grupa nr 4
Przedmiot: | Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 3 - komunikacja [CWK3], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 9:45 - 11:15
sala 15 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dominik Rudkowski |
Literatura: |
Jones, L., New Cambridge Advanced English, CUP, Cambridge, 1998. Rignall, M & Furneaux, C., Speaking, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York, 1997. Soars, J. & Soars, L., Headway Advanced, OUP, Oxford, 1989. Ur, P., Discussions that work, CUP, Cambridge, 1996. Vince, M., Advanced Language Practice, Macmillan Heinemann, Oxford, 1994. Wellman, G., The Heinemann English Wordbuilder, Macmillan Heinemann, Oxford, 1998. Stanton, Alan and Susan Morris, Fast Track to CAE, Pearson Education, Harlow, 1999. Boyd, Elaine, CAE Gold Plus (Exam Maximiser), Pearson Education, Harlow, 2008. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Phrasal Verbs in Use (Advanced), CUP, Cambridge, 2007. McCarthy Michael and Felicity O’Dell, English Academic Vocabulary in Use, CUP, Cambridge, 2008. |
Zakres tematów: |
Konstruowanie wypowiedzi ustnych w języku angielskim. Ćwiczenie swobodnej wypowiedzi w języku angielskim z uwzględnieniem struktur językowych, figur retorycznych, rejestrów językowych oraz słownictwa właściwych dla konkretnych sytuacji. Studenci uczą się wyrażać opinie, przedstawiać argumenty, uczestniczyć w debatach, wyrażać sprzeciw lub poparcie, opowiadać o swoich preferencjach a także udzielać porad i rekomendacji. Studenci nabywają umiejętności rozumienia języka mówionego w różnych formach i kontekstach. Studenci rozwijają swój zasób słownictwa tematycznego. Zagadnienia tematyczne: - Kariera, praca, życie codzienne - Wiadomości, wydarzenia na świecie, trendy - Rodzina, Związki, nawiązywanie kontaktów - Czas wolny, hobby - Pogoda, klimat, środowisko - Wygląd, charakter i osobowość |
Metody dydaktyczne: |
• metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład • metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi na forum, wzajemne sprawdzanie prac, wspólne tworzenie słownika, haseł encyklopedycznych, etc. • samodzielna pracy studentów podczas zajęć synchronicznych: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat, obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania w wyznaczonym czasie • praca w parach i w podgrupach (np. w tzw. pokojach) np. think – pair – share • nauczanie spiralne, czyli nawiązujące do poprzednich treści • debriefing - rozmowa o odczuciach i emocjach związanych z wykonanym zadaniem, przeczytanym tekstem, pracą w podgrupach itd. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie nauki. 60-70% 3.0 dostateczny 71-76% 3,5 dostateczny plus 77 -86% 4,o dobry 87-92% 4.5 dobry plus 93-98% 5.0 bardzo dobry 99-100% 5! celujący Warunkiem otrzymania zaliczenia jest obecność na zajęciach ( w semestrze dopuszcza się dwie nieobecności) Na ocenę końcową składają się: a) wypowiedź ustna / prezentacja ( realizacja efektów kształcenia K-UO1; K-U12; K-U14; K-K05) b) aktywny udział w zajęciach ( realizacja efektu K-U11; K-K05) c) testy ze słownictwa w trakcie semestru ( realizacja efektu K-U15, K_U01; K_U11; K_U12; K_U13; K_K05) |
Uwagi: |
Efekty kształcenia: K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U14: przygotować wystąpienia ustne oraz wypowiadać się publicznie w języku angielskim, na tematy dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_U15: w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku dyscyplin właściwych dla kierunku studiów (B2/B2+) K_K04: prowadzić komunikację interpersonalną i interkulturową z zastosowaniem mediacji z uczestnikami procesu dydaktycznego w kontekście lokalnym i globalnym K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.