Wiedza
K_W01 ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu metodologii badań nauk humanistycznych (jest świadom/a kontrowersji związanych z interpretacją i oceną wartości dzieła sztuki; rozumie, że istnieje wiele szkół/podejść w dziedzinie językoznawstwa, zna niektóre kryteria oceny ich wartości)
rozumie problematykę analizy i interpretacji dzieła sztuki, zna przykładowe metody prowadzenia badań typowe dla dziedziny przyswajania języka obcego
K_W02 ma uporządkowaną wiedzę podstawową obejmującą wybrane obszary z zakresu specyfiki badań nad przyswajaniem języka obcego i dydaktyki nauczania języka angielskiego
K_W03 zna podstawową anglojęzyczną terminologię badań naukowych (terminy takie jak hipoteza badawcza, metody, pytania i wnioski badawcze, rejestr językowy, parafraza, źródło krytyczne, tekst źródłowy, plagiat)
Umiejętności
K_U01 potrafi zbierać, analizować, syntetyzować, selekcjonować i oceniać informacje, zna podstawowe bazy danych dla językoznawstwa, umie korzystać z informacji bibliotecznej
K_U09 posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków w oparciu o tekst naukowy, umie przedstawić argumenty na rzecz własnych poglądów
K_U10 potrafi dotrzeć do właściwych dla danego tematu badawczego tekstów źródłowych i korzystać z informacji bibliotecznej
K_U11 posiada umiejętność przygotowania krótkiej naukowej pracy pisemnej w języku angielskim (różne formaty tekstów, m.in. streszczenie, abstrakt, synteza badawcza) posługując się przy tym parafrazami, streszczeniami i cytatami, stosownie do potrzeb, ze źródeł podstawowych i pomocniczych
K_U12 posiada umiejętność przygotowania naukowej prezentacji ustnej w języku angielskim (na temat z dziedziny przyswajania języka obcego) z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także właściwych dla danego tematu tekstów źródłowych
K_U18 ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać rejestru akademickiego i rozumie potrzebę dbania o precyzyjne, poprawne logicznie i językowo wyrażanie własnych poglądów
K_U19 potrafi prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie w odniesieniu do omawianego tekstu źródłowego, poglądów autora, przedstawionego problemu badawczego lub metody badawczej popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych
K_U24 potrafi współpracować w grupie, omawiać krytycznie prace innych członków grupy i przyjmować krytykę; umie wziąć udział w debacie naukowej i w symulowanej konferencji naukowej (przygotować abstrakt, prezentację, itd).
K_U27 umie posługiwać się językiem angielskim, rejestrem akademickim, zna podstawową terminologię językoznawczą oraz terminologię dotyczącą metodologii nauk humanistycznych (w podstawowym zakresie) oraz warsztatu pracy naukowej
Kompetencje społeczne
K_K05 ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy
K_K06 uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form
K_K07 umie doskonalić umiejętności badawcze przy pomocy opiekuna naukowego
K_K13 odpowiedzialnie przygotowuje się do pracy badawczej i potrafi ustalić tok postępowania w przygotowaniu krótkiej pracy naukowej (pracy licencjackiej): m.in. wybór tematu, ocena stanu badań, wybór metody, itd.
|