Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO]
Semestr zimowy 2024/25
Ćwiczenia 1- czytanie,
grupa nr 5
Przedmiot: | Nauka języka angielskiego [4100-1SNJAO] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/25 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia 1- czytanie [CWK1], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 14 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Plater-Zyberk | ||||||||||||||||
Literatura: |
Alderson, Ch. 2000. Assessing Reading. Cambridge: Cambridge University Press. Grellet, F. 1981. Developing Reading Skills: A Practical Guide to Reading Comprehension Exercises.. CUP. Nuttal, C. 1982/1999. Teaching Reading Skills in a Foreign Language. Heinemann. Wybrane artykuły prasowe i eseje |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zakres kursu obejmuje następujące obszary: tekst, rodzaje tekstu charakterystyka tekstu akademickiego leksyka: strategie inferencji kontekstowej struktura tekstu na poziomie akapitu: główna myśl, ‘topic sentences’ czynniki wpływające na zrozumienie tekstu: kod, przekaz dyskurs, uwarunkowania kulturowe elementy krytycznej analizy tekstu: autor, cel, odbiorca, ukryte i podwójne znaczenia, ironia, żart językowy wzorce i środki retoryczne artykuły wstępne, felietony notatka, podsumowanie, parafrazowanie interpretacja tekstu: fakt czy opinia struktura i teza eseju |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia wykorzystują różnorodne sposoby analizy tekstu, ze szczególnym uwzględnieniem tekstów opinii, artykułów prasowych, felietonów oraz esejów. Kurs zorganizowany jest w trybie hybrydowym - studenci pracują na Platformie Kampus, a na zajęciach stacjonarnych wykonują zadania samodzielnie lub grupach/parach. Część aktywności skoncentrowana jest na rozwijaniu słownictwa na poziomie średniozaawansowanym wyższym. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki konieczne do uzyskania zaliczenia: Obecność: dopuszcza się jedną nieobecność w semestrze na zajęciach stacjonarnych. Uzyskanie co najmniej 60% punktów z zadań na Platformie Kampus Pozostałe wymagania: - aktywne uczestniczenie w zajęciach - systematyczne i terminowe wykonywanie zadań na Platformie Kampus - napisanie testu na zakończenie semestru Elementy podlegające ocenie w semestrze zimowym 2024/25: - zadania do wykonania indywidualnie lub w grupach/parach na Platformie Kampus (realizacja efektów kształcenia: K_U 01; K_U11; K_U12; K_U13; K_K05) - test końcowy (realizacja efektów kształcenia: K_U01, K_U11, K_U12, K_U13) Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen ze wszystkich komponentów kursu. Minimum do uzyskania oceny pozytywnej: 60% Obowiązująca skala ocen: 90-100% → 5 85-89% → 4,5 75-84% → 4 70-74% → 3,5 60-69% → 3 59-31% → 2 30-0% → NK |
||||||||||||||||
Uwagi: |
30 godzin dydakt., tryb hybrydowy (14 godz. stacjonarnie+16 godz. Platforma Kampus) Efekty kształcenia realizowane w semestrze zimowym 2024/25* K_U01: wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku angielskim K_U11: argumentować merytorycznie w języku angielskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski K_U12: porozumiewać się w języku angielskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze wszystkimi uczestnikami procesu dydaktycznego oraz ze specjalistami w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nauczanie języków obcych K_U13: przygotować prace pisemne w języku angielskim, właściwe dla studiowanego kierunku studiów, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł K_K05: współdziałania i pracy w grupie, przyjmując w niej różne role * na poziomie biegłości B2 wg ESOK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.