Serwisy internetowe Uniwersytetu Warszawskiego | USOSownia - uniwersyteckie forum USOSoweNie jesteś zalogowany | zaloguj się
ostatnia migracja danych: ok. 18 godzin temu
usosweb_status_ok
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 4 dni temu
Witaj w systemie USOSweb Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego
Pamiętaj, że serwerów USOSweb na Uniwersytecie Warszawskim jest wiele. Na tym serwerze logować się mogą wyłącznie pracownicy i studenci Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki.
i

Stypendia

W USOSwebie został uruchomiony moduł do składania wniosków o stypendia.
Więcej informacji można znaleźć na stronie Wydziałowej Komisji Stypendialnej i Odwoławczej Komisji Stypendialnej.

Zmiana mechanizmu rezygnacji z zaliczenia przedmiotu

Od roku akademickiego 2011/2012 ulega zmianie mechanizm rezygnacji z zaliczania przedmiotu na podstawie par. 23 b ust. 2 p.2 Regulaminu Studiów w UW w odniesieniu do studentów rozpoczynających naukę w roku akademickim 2011/2012 na I roku studiów I i II stopnia oraz studiów jednolitych magisterskich. Studenci pozostałych roczników składają podanie o rezygnację w dotychczasowym trybie. więcej

UWAGA: zmiana w stosunku do treści zawartej w liście Rektor Kicińskiej: mechanizm Rezygnacji z zaliczania przedmiotu jest włączony w każdej instalacji USOSweb. USOSweb pilnuje, żeby student składał rezygnacje tylko w swojej macierzystej instalacji.


Informacje dla koordynatorów przedmiotów

Uprawnienia do edycji przedmiotów dla koordynatorów obowiązują w okresie 1.5-30.5 i 1.7-30.8 oraz dodatkowo 1.11-30.11 (tylko przedmioty z semestru letniego).

Wszystkie rodzaje studiów

Zachęcamy do lektury podręcznika Rejestracje na przedmioty i do grup w USOSweb i Rejestracje na egzaminy w USOSweb.

Ogólnouniwersyteckie rejestracje żetonowe

Rejestracje żetonowe na przedmioty oferowane wspólnie dla wszystkich studentów UW odbywają się w serwisie UL dostępnym pod adresem http://rejestracja.usos.uw.edu.pl.

Studia stacjonarne

Rejestracja na seminaria magisterskie i proseminaria na rok akademicki 2017/18

Nim przystąpisz do rejestracji, przeczytaj uważnie zasady opisane w zakładce aktualności. Pamiętaj, że w rejestracji mają uczestniczyć jedynie te osoby, które zapisują się na proseminarium lub seminarium danego rodzaju (matematyczne, informatyczne) po raz pierwszy. Rejestracja dla osób już zapisanych (studentów 1-go roku studiów II stopnia) odbędzie się w czerwcu i na przełomie września/października (lepiej zarejestrować się w czerwcu, żeby uniknąć kolizji w planie); szczegóły poniżej.

  • od 05.06.2017, godz. 9:00, do 14.06.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    rejestracja na proseminaria licencjackie na matematyce
  • 19.06.2017
    ogłoszenie wstępnych wyników rejestracji na proseminaria licencjackie na matematyce
  • od 05.06.2017 do 27.06.2017
    rejestracja na seminaria magisterskie na matematyce i informatyce dla osób rozpoczynających studia II stopnia. UWAGA: rejestracja wyłącznie przez IRK, nie przez USOSWeb!
  • 01.08.2017
    ogłoszenie wstępnych wyników rejestracji na seminaria magisterskie na matematyce i informatyce
  • 02.10.2017
    ogłoszenie ostatecznych wyników rejestracji na proseminaria i seminaria magisterskie
  • od 05.06.2017, godz. 9:00 do 27.06.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    rejestracja bezpośrednia do grup na seminaria magisterskie dla osób kontynuujących
  • od 29.09.2017, godz. 9:00 do 12.10.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    dodatkowa tura rejestracji bezpośredniej do grup na seminaria magisterskie dla osób kontynuujących

Rejestracja na przedmioty prowadzone w roku akademickim 2017/18

Rejestracja na przedmioty prowadzone w obu semestrach:
  • od 05.06.2017, godz. 9:00 do 27.06.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    rejestracja podstawowa, I tura
  • 01.08.2016
    ogłoszenie wyników
UWAGA: Nowo przyjęci studenci 1 roku matematyki, informatyki i JSIM oraz MSEM są na przedmioty obowiązkowe oferowane przez WMIM w semestrze zimowym rejestrowani administracyjnie przez Sekcję Studencką. Samodzielnie powinni się rejestrować jedynie na zajęcia z WF i ogólnouniwersyteckie (ew. lektoraty).
Rejestracja na przedmioty roczne i z semestru zimowego:
  • od 04.09.2017, godz. 9:00 do 07.09.2016, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    rejestracja podstawowa, II tura, z prawem do wyrejestrowywania się
  • 15.09.2017
    ogłoszenie wyników
  • od 18.09.2017, godz. 9:00 do 21.09.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    zapisy do grup zajęciowych
    (Liczba studentów, którzy złożyli co najmniej jeden zestaw: 654, z zestawu przydzielono: 422, średnia liczba zestawów u studenta: 3.239, średni numer przydzielonego zestawu: 1.827).
  • 22.09.2017
    ogłoszenie składu grup
  • od 25.09.2017, godz. 9:00 do 28.09.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA giełda wymiany miejsc w grupach (liczba studentów, którzy złożyli co najmniej jeden pakiet: 239; na 850 pakietów zrealizowano: 210)
  • od 29.09.2017, godz. 9:00 do 01.10.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA rejestracja dodatkowa w trybie bezpośredniej RDG z giełdą, z prawem do wyrejestrowywania się
  • od 02.10.2017 do 07.10.2017 ZAMKNIĘTA
    możliwość bezpośredniej zmiany przydziału grup ćwiczeniowych i laboratoryjnych przez koordynatorów przedmiotów
  • od 09.10.2017, godz. 9:00 do 12.10.2017, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    rejestracja dodatkowa w trybie bezpośredniej RDG z giełdą, bez prawa do wyrejestrowywania się
  • od 16.10.2017 do 28.10.2017 ZAMKNIĘTA
    możliwość bezpośredniej zmiany przydziału grup ćwiczeniowych i laboratoryjnych przez koordynatorów przedmiotów
UWAGA: Rejestracja na semestr zimowy na kierunku Bioinformatyka odbędzie się w dniach 18-21.09.2017 w trybie rejestracji bezpośredniej do grup.
Rejestracja na przedmioty semestru letniego:
  • od 04.12.2017, godz. 9:00 do 30.12.2017, godz. 17:00 OTWARTA
    rejestracja podstawowa, II tura, z prawem do wyrejestrowywania się
  • 09.01.2018
    ogłoszenie wyników
  • od 22.01.2018, godz. 9:00 do 25.01.2018, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA 
    zapisy do grup
  • 26.01.2018
    ogłoszenie składu grup
  • od 19.02.2018, godz. 9:00 do 22.02.2018, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA
    giełda wymiany miejsc w grupach
  • od 23.02.2018, godz. 9:00 do 25.02.2018, godz. 17:00 ZAMKNIĘTA rejestracja dodatkowa w trybie bezpośredniej RDG z giełdą, z prawem do wyrejestrowywania się
  • od 26.02.2018 do 03.03.2018 ZAMKNIĘTA
    możliwość bezpośredniej zmiany przydziału grup ćwiczeniowych i laboratoryjnych przez koordynatorów przedmiotów
  • od 05.03.2018, godz. 9:00 do 08.03.2018, godz. 17:00 ZAMKNIETA
    rejestracja dodatkowa w trybie bezpośredniej RDG z giełdą, bez prawa do wyrejestrowywania się
  • od 12.03.2018 do 24.03.2018 ZAMKNIĘTA
    możliwość bezpośredniej zmiany przydziału grup ćwiczeniowych i laboratoryjnych przez koordynatorów przedmiotów
UWAGA: Rejestracja na semestr letni na kierunku Bioinformatyka odbędzie się w dniach 22-25.01.2018 w trybie rejestracji bezpośredniej do grup.

UWAGA: w myśl Uchwały 2-43 Rady Wydziału z 23 kwietnia 2008, par. 2 pkt 12, podania o wyrejestrowanie z zajęć można składać do końca dziesiątego tygodnia odpowiedniego semestru. Zgodnie z par. 17, pkt 7 Regulaminu Studiów, student studiów pierwszego lub drugiego stopnia ma prawo w trakcie trwania studiów do jednokrotnej rezygnacji z zajęć, na które się zapisał. Studentowi jednolitych studiów magisterskich prawo to przysługuje dwa razy w trakcie trwania studiów.

Oficjalne dokumenty dotyczące rejestracji

  1. Zarządzenie Dziekana z dn. 25.03.2016 w sprawie terminarza rejestracji na rok akademicki 2016/17 .
  2. Pełny tekst zasad rejestracji zawarty w Uchwale RW MIM UW nr 2-43 z dn. 24.04.2008.
  3. Podręcznik Rejestracje w USOSweb.

Moduł rejestracji do grup umożliwia studentom, zarejestrowanym wcześniej na przedmioty, składanie przez Internet swoich preferencji odnośnie przydziału do grup. Po zakończeniu zbierania preferencji system automatycznie przydzieli studentów do grup, starając się przy tym:

  • uwzględniać preferencje,
  • unikać konfliktów.

Składanie preferencji NIE JEST OBOWIĄZKOWE, ich brak system potraktuje jako sygnał, że wszystkie grupy traktujemy jako równoważne. Jest jednak zalecane (zwłaszcza wskazywanie zestawów). Im więcej zestawów przygotuje student, tym większa szansa, iż trafi do preferowanych przez siebie grup.

Kolejność uwzględniania preferencji studentów jest losowa.

Szczegółowe zasady rejestracji do grup i działania automatu rejestrującego będą umieszczane w pliku Aktualności (dowiązanie w lewym menu).

Uwagi ogólne

Aby zalogować się do systemu, należy podać numer PESEL jako identyfikator oraz hasło przechowywane w centralnym repozytorium haseł CAS. Obcokrajowcy zamiast PESEL-a podają "sztuczny" PESEL (ustalany indywidualnie w Sekcji studenckiej).

Uwagi na temat błędnych danych (braki w koszyczkach rejestracyjnych, niezgodności w składzie grup ćwiczeniowych lub elektronicznych indeksach) należy zgłaszać do Sekcji Studenckiej Dziekanatu. Dotyczy to także nieaktywnych identyfikatorów i haseł.

Uwagi na temat poważnych błędów w działaniu systemu proszę kierować na adres usosweb@mimuw.edu.pl.